جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه دیر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر در دیدار امام جمعه دیّر با بیان اینکه ۹۰ درصد آموزش های فنی و حرفه ای رایگان است، گفت: ۵۷۰ مربی در بخش دولتی و خصوصی در استان بوشهر مهارت های فنی و حرفه ای را به افراد آموزش می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه دیر، امروز در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور، گفت:  نماز جمعه سنگر نظام اسلامی، بیان مواضع رهبری، خواسته های مردم و خنثی کننده تهدیدات دشمن و مایه دلگرمی مسئولین و وحدت و تحرک بیشتر در جامعه است.

وی، تعطیلی نمازهای جمعه را خسارت بزرگ معنوی دانست و  افزود: تعطیلی مراسمات دینی بویژه نماز جمعه و حج نباید باعث شود که عظمت و جایگاه آنها را فراموش کنیم.

امام جمعه دیر با تبریک هفته ملی مهارت آموزی، گفت: جوانان نسبت به کسب مهارت های فنی و حرفه ای توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مشکلات جوانان بومی برای جذب در شرکت های منطقه، افزود: مسئولین به دغدغه های جوانان بویژه در زمینه اشتغال توجه و موانع را برطرف کنند.

عبدالمجید دراهکی نیز در این دیدار با تبریک هفته ملی آموزش های فنی و حرفه ای، اظهار داشت: مهارت آموزی نقش مهمی در کارآفرینی و اشتغال زایی در جامعه دارد؛ اولین مرکز صنایع دریایی و شیلاتی کشور در شهرستان دیر با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فاز اول آن در دهه فجر و یا تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ادامه داد: در این مرکز ۲۲ حرفه در حوزه های مختلف تعمیرات موتورهای دریایی قایق و لنج به افراد آموزش داده می شود و نقش مهمی در کارآفرینی و تامین نیروی مورد نیاز بنگاه های صنعتی دارد.

دراهکی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه شیلات بویژه پرورش میگو، گفت: سال گذشته ۵۰ حرفه در حوزه شیلات در استان بوشهر نوشته شد که بعضی از آموزش های مقدماتی آن در دیر شروع شده است.

وی در رابطه با حوزه صنایع دستی و گردشگری، عنوان کرد: امروزه در زمینه صنایع دستی بانوان بوشهر فعالیت های خوبی در رشته صدف، گلیم بافی، ترشیجات و صنایع غذایی انجام می دهند و با بسته بندی های مناسب در نمایشگاه های بین المللی شرکت کرده و شاهد صادرات این محصولات هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه ۹۰ درصد آموزش های فنی و حرفه ای رایگان است، گفت: ۵۷۰ مربی در بخش دولتی و خصوصی در استان بوشهر  مهارت های فنی و حرفه ای را به افراد آموزش می دهند.

وی یادآور شد: پیرو تاکید مقام معظم رهبری در حوزه آموزش نیروهای مسلح، در سه سال اخیر در زمینه آموزش این نیروها مقام برتر کشور را کسب کرده ایم.

دراهکی اظهار کرد: خانواده ها به جای رقابت در کسب مدارک دانشگاهی در زمینه یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای به فرزندانشان توجه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با تبریک پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور از تلاش های امام جمعه دیر در این سنگر تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha