سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حدائق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حدائق خطاب به مدیران و مسئولان گفت: نباید انتظار داشته باشید که همیشه به شما «بَه بَه» بگویند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، عصر پنجشنبه در مراسم جشن عید غدیر و آیین تلبس جمعی از طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز، در خصوص اهمیت روز غدیر اظهار کرد: غدیر روز شادی و یادآوری نعمت های الهی است.

مدیر بنیاد مهدویت فارس با بیان اینکه اگر غدیر به حاشیه نمی رفت، عاشورا رقم نمی خورد، خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی فرمودند ۳۶۰ نفر از علمای اهل سنت بیان کردند که بحث غدیر در خصوص ولایت بوده است.

وی تصریح کرد: جریان غدیر در زمان رسول خدا از نظر موقعیت زمانی و مکانی بهترین بود؛ پیامبر(ص) از کج اندیشان نگرانی داشتند که بیان کنند رهبری اسلام را موروثی می کنید، پیامبر(ص) از این سخن نگران بود که متاسفانه اتفاق هم افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق در ادامه خطاب به مدیران و مسئولان، گفت: نباید انتظار داشته باشید که همیشه به شما «به به» بگویند چراکه برای رسول الله(ص) نیز این چنین نبوده است.

وی عنوان کرد: اگر روزگاری دشمنان نظام مانند آمریکا و اسرائیل از ما تعریف کنند باید شک کرد؛ سلامت کار ما در عداوت دشمنان است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز تصریح کرد: باید شیعه بودن را قدر بدانیم؛ محبت به امیرالمومنین(ع) گناهان را از بین می برد، البته یک محبت لسانی است که ثلت ایمان است، محبت دوم قلبی است که ثلث دیگر ایمان را تکمیل می کند، محبت عملی نیز ایمان را کامل می کند.

وی بیان داشت: در خصوص روضه خانگی نیز باید کار پیغمبری(ص) کرد و به سراغ مردم رفت؛ حوزه علمیه نیز از نظر عملکرد باید مانند پیامبر(ص) عمل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha