سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نماز جمعه

حوزه/ در نشست قرارگاه ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی از جمله تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر در استان، مشکلات کارگران و ... مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست قرارگاه ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد و هر یک از ائمه جمعه دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی و عمرانی بیان کردند.

در این نشست، حجت‌الاسلام افروغی، امام جمعه بهمئی اظهار کرد: بیشترین خسارت از طریق دستگاه‌های فرهنگی بوده که میلیاردها تومان اعتبار می گیرند و کار فرهنگی انجام نمی‌دهند. در استان هزینه های فرهنگی تبدیل به هزینه‌های غیر فرهنگی می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام سیادت، امام جمعه پاتاوه گفت: بودجه دست متولیان فرهنگی استان است و کار آن چنانی هم نمی‌کنند و ما هم فرمانده قرارگاه فرهنگی هستیم که باید با دست خالی به جنگ آسیب ها و ناهنجاری های فرهنگی برویم.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در استان تقریباً تعطیل است و نمی‌دانیم در شب اول قبر چه جوابی باید بدهیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی، امام جمعه قلعه رئیسی هم در نشست قرارگاه ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید کارگروهی در استان داشته باشیم و موضوعات مطرح شده توسط ائمه جمعه پیگیری شود، چرا که سخن گفتن از مشکلات به تنهایی از تریبون نماز جمعه دردی را دوا نخواهد کرد.

وی در ادامه به فعالیت بدون مزد اعضای ستادهای نماز جمعه اشاره کرد و گفت: ستادها از جایی حمایت نمی‌شود، لذا چگونه باید پای کار باشند.

حجت الاسلام مصباح نژاد، امام جمعه سی سخت هم گفت: بعضی کالاها مثل سیمان در استان چالش ایجاد کرده؛ امروز در سی‌سخت همه نیازمند سیمان هستند و شنیده شده که تا ۱۰۰ هزار تومان هم قیمت سیمان بالا رفته، در حالی که دو کارخانه در استان داریم.

وی ادامه داد: وضعیت حجاب در استان هم نگران کننده است و افرادی به نام مسافر و گردشگر در نقاط مختلف استان بدحجابی را رواج می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل، امام جمعه لنده هم گفت: مشکل مدیران پروازی در استان و کم‌کاری در ادارات مشهود است، برای مثال چند وقتی هست که باید پولی را به مدیری پرداخت کنیم، اما اصولاً آن مدیر را نمی‌توان دید.

وی گفت: در استان قبلا بدحجابی داشتیم، اما کشف‌ حجاب نداشتیم؛ سکوت در برابر منکرات در استان دیده می‌شود.

حجت الاسلام خواجه‌پور، امام جمعه مارگون هم گفت: برای مشکل بکارگیری بی‌ضابطه نیرو در علوم پزشکی باید دستگاه های نظارتی و بازرسی ورود پیدا کنند، چرا که مردم به دنبال احقاق حقوق خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال تشکیل هیئت‌های عزاداری هستند، خاطرنشان کرد: باید در صدور مجوز به افراد مراقبت شود.

حجت الاسلام وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت نیز در این نشست گفت: نماز جمعه قرارگاه ایمان و تقوا است و اکنون در حال جنگ معنوی، اقتصادی و سیاسی با دشمن هستیم.

وی افزود: باید جلوی انتصاب‌های سیاسی در حوزه فرهنگ را در استان بگیریم. امروز مدارس ما نه تنها دچار آسیب بوده، بلکه در پرتگاه قرار دارند، الان معلمان پرورشی ما هم دیگر از دین حرفی نمی‌زنند. باید به نهادهای فرهنگی استان تذکر جدی داشته داده شود. از روش‌های سنتی و قدیمی و ناکارآمد که جوابگو نیست خارج شویم و اقدامات کارساز و برنامه های موثر به صورت کلیپ در فضای مجازی پخش شود.

وی گفت: در حال حاضر ظلم به نیروهای پیمانکاری در استان می شود. حقوق ۴ تا ۶ ماه پرداخت نشده به دلیل انتخاب سیاسی پیمانکاران است. آن‌ها باید در مواقعی که حقوق از سوی دستگاه‌های دولتی پرداخت نمی‌شود از جیب خود پرداخت کنند تا هنگامی که پرداخت دولتی انجام شود، اما این کار را نمی‌کنند، لذا باید آنها را ملزم به پرداخت کرد تا موجب بدبینی مردم به نظام نشود.

حجت الاسلام پژمان، امام جمعه چیتاب هم گفت: در سیل اخیر بسیاری از عشایر دچار مشکل شدند و قسمتی از مراتع را بارندگی و قسمتی را نیز آتش‌سوزی از بین برد، لذا امور عشایر باید به کمک عشایر بشتابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha