سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه با وجود خروج آمریکا از برجام و بدعهدی دشمنان، اما دولت نیروهای داخلی را مقصر جلوه می‌داد، گفت: علیرغم بهره مندی دولت های یازدهم و دوازدهم از بالاترین اختیارات در بحث مذاکرات، اما پس از هشت سال به نتیجه مورد نظر دست نیافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با بیان اینکه حاکمیت امیرالمومنین(ع) به معنای تحقق عدالت واقعی در جامعه بود، اظهار داشت: عید غدیر، از مهمترین اتفاقات دین اسلام است که در این روز پیامبر گرامی اسلام(ص)، با معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان امام امت، بر عواقب و مشکلات پیروی نکردن از ولی خدا را بیان می کنند.

وی افزود: در طول تاریخ، امیرالمومنین(ع) به معنای واقعی کلمه مومن واقعی به پیامبر و دین اسلام بود و هیچگاه خلاف آن عمل نکرد.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به روزهای پایانی مسئولیت دولت دوازدهم، خاطر نشان کرد: برای بررسی عملکرد دولت، مردم بهترین قاضی هستند و با مشاهده وضعیت معیشت، مسکن، ارز، تورم و کالاهای اساسی می توانند عملکرد دولت را بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخریب دولت‌های گذشته موضوعی خلاف اخلاق است، گفت: متاسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم به صورت افراطی دولت های نهم و دهم را تخریب می‌کردند، در حالی که هر دولتی دارای خدماتی بوده که باید آنها را مد نظر داشت.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه وضعیت فعلی کشور ناشی از عملکرد همه دولت های گذشته است، اظهار داشت: در طول این سال ها خطاهای راهبردی از دولت‌های مختلف شاهد بوده ایم، موضوعی که باید دولت آینده با مد نظر داشتن آن از تکرار آن جلوگیری کند.

وی با گلایه از رویکرد افراطی دولت در نگاه به غرب به خصوص آمریکا، یادآور شد: قطعا نظام اسلامی باید با دنیا تعامل داشته باشد اما آنچه در این بین مهم است، نوع این تعامل است که باید عزتمندانه و با تاکید و حمایت از منافع ملی همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: مهم ترین آسیب رفتار افراطی، نادیده گرفته شدن و از بین رفتن بسیاری از ظرفیت‌های داخلی است.

وی با اشاره به اینکه دولت حل همه مشکلات را به برجام گره زد و تمام وعده های خود را نیز بر این اساس مطرح کرد، گفت: با وجود آنکه ما به تمام تعهدات خودمان عمل کردیم، اما طرف مقابل عملکرد نکرد و لذا وعده های دولت نیز بی عمل ماند.

عدم توصیه‌پذیری، آسیب موجود در دولت یازدهم و دوازدهم بود

امام جمعه همدان ظرفیت‌سوزی را از دیگر خطاهای راهبردی دولت دانست و یادآور شد: دولت یازدهم و دوازدهم، در عرصه ارتباط با دنیا، ارتباط با دولت آمریکا را در اولویت خود قرار داده بود و متاسفانه به کشورهای دیگر چون روسیه و چین چندان توجه نداشت، و ارتباط با آمریکا آنچنان برای آنها مهم بود که دائما بد عهدی های آنها را توجیه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه با وجود خروج آمریکا از برجام و بدعهدی دشمنان، اما دولت نیروهای داخلی را مقصر جلوه می‌داد، خاظر نشان کرد: علیرغم بهره مندی دولت های یازدهم و دوازدهم از بالاترین اختیارات در بحث مذاکرات، اما پس از هشت سال به نتیجه مورد نظر دست نیافتیم.

نماینده ولی فقیه در همدان عدم توصیه‌پذیری را از دیگر آسیب های دولت برشمرد و اظهار داشت: منتقدان به دنبال تخریب دولت نبودند و لذا دولت باید توصیه های منتقدان و دلسوزان را جدی می گرفت و به این باور می رسید که هدف همه آنها موفقیت دولت در حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با توجه به تولید داخلی و تقویت آن، یادآور شد: قطعا به هر اندازه کشور قدرتمندتر و تواناتر باشد، در میز مذاکره نیز با توانایی بیشتر عمل می کند و موفق می شود.

روز مباهله یعنی صفات پیامبر در وجود علی(ع) متجلی شده است

امام جمعه همدان به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: اینکه خداوند در روز مباهله، امیرالمومنین(ع) را به عنوان جان پیامبر گرامی اسلام معرفی کرد به این دلیل است که آنچه در وجود پیامبر است، در وجود امام علی(ع) نیز وجود دارد و به بیان دیگر صفات پیامبر در وجود علی(ع) قرار دارد.

وی با تقدیر از جواد فروغی مدال آور ایران در بازی های المپیک، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری ورزش باید به سمت رشته‌های مدال‌آور سوق پیدا کند و از رشته‌هایی که این توانایی را دارند حمایت شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha