پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 970867
۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
جشن غدیر در شهرک ایثار قم

حوزه/ همزمان با عید سعید غدیرخم، ساکنان شهرک ایثار قم، به جشن و شادی پرداختند.

امام جماعت مسجد قمربنی هاشم (ع) شهرک ایثار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: امروز آشکارا برگزار کردن جشن های غدیر و رساندن پیام اصلی غدیر، که همان ولایت علوی است، وظیفه همه شیعیان است.

حجت الاسلام احمد قادری افزود: نگاه رهبر عزیز انقلاب به مساله غدیر، یک بینش عمیق معرفتی، اعتقادی و سیاسی است؛ زیرا ایشان می فرمایند: "دو حقیقت، یعنی حقیقت نصب امیرالمومنین به‌ عنوان امام بعد از پیغمبر و مسئله‌ پرداختن به حکومت، سیاست، امامت و اداره‌ی امت بعد از پیغمبر، در مسئله‌ غدیر وجود دارد. "

این مبلغ و فعّال فرهنگی ادامه داد: نباید به یک جشن در یک منطقه بسنده کرد و همانگونه که بحمدالله در مراسمات عزاداری، در هر کوچه و خیابان، شاهد برپایی محفل سوگواری هستیم، در مجالس شادی نیز، باید به طور فراگیر و گسترده اقدام کنیم؛ زیرا به فرمایش امام صادق علیه السلام، شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا،   یعنی شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفرینش ما آفریده شده اند. ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند.

وی اضافه کرد: در این جشن مردمی، شاد و باشکوه، برنامه های متنوّعی از جمله؛ اجرای گروه همخوانی، گروه سرود، شعرخوانی شاعر آئینی، مداحی برگزار شد و سخنرانی آن را حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی قادری عهده دار بودند که در سخنان کوتاهی، با محوریت خطبه با عظمت غدیر، به بیان نکات مهمی از این خطبه، پرداخت و همگان را به مطالعه و دقت نظر در فرازهای این یادگاری پیامبر خدا، دعوت کرد.

حجت الاسلام قادری به اجرای گروه همخوانی بین المللی بقیه الله قم اشاره کرد و افزود: مداحی حاج محمد رضا نصرتی و شعر خوانی جناب آقای یاسر محمدی، از دیگر برنامه های جشن غدیر بود.

در این مراسم باشکوه که با حضور اقشار مختلف برگزار شد، گروه سرود شمیم طاها، به اجرای برنامه پرداختند و در پایان مراسم، فضای شهرک ایثار قم، نور افشانی شد. همچنین این جشن، با حضور جمع زیادی از ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و به همّت اعضای هیئت امنای مسجد قمربنی هاشم علیه السلام، هیئت بیت الزهرا سلام الله علیها، هیئت زینبیون و پایگاه بسیج شهید صدرزاده، در فضای باز، برپا گردید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha