سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت‌الاسلام سید محسن محمودی

حوزه/ خطیب جمعه ورامین با اشاره به اینکه ساماندهی و مدیریت فضای مجازی و حفاظت از حقوق کاربران وظیفه هر حکومتی است،‌گفت: جنجال برای طرح صیانت از فضای مجازی سیاسی کاری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با انتقاد از برگزاری برخی مراسم‌های ختم که در آن‌ها بدعت‌ها جای سنت‌ها را گرفته اند، اظهار کرد: بعضاً مشاهده شده است که در برخی مراسم و مجالس ختم به جای پخش قرآن، در فضای قبرستان‌ها آهنگ پخش می‌شود و این سوال مطرح است که چرا از اصول و مبانی فاصله گرفته‌ایم و در این خصوص استدعا دارم به مردم تذکر داده شود اگر مسئولان امر در قبرستان‌ها هم مسئول هستند چرا به این امور رسیدگی نمی‌شود.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه تلاش‌های خوبی برای تزئین شهر در دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم صورت گرفته است، ادامه داد: برنامه‌های محتوایی و اجرایی خوبی در عید غدیر صورت گرفت که قطعاً باید بهتر شود مخصوصاً برای کودکان و نونهالان و مسئله اطعام غدیر حال و هوای خوبی پیدا کرد، بسیاری از مؤمنین در خانه‌های خود و برخی هیئت‌های مذهبی و مساجد و گروه‌های جهادی با اطعام فقرا این عمل نیک را انجام دادند و نان صلواتی توزیع کردند اگرچه برخی از هیئت‌هایی که در محرم برنامه اطعام دارند ولی در غدیر کار نکردند باید پاسخی داشته باشند و من لازم می‌دانم از همه عزیزانی که برای تعظیم غدیر تلاش کردند تشکر کنم.

وی با اشاره به ۱۲ مرداد سالروز تأسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، افزود: این نهاد کهن در طول چهار دهه گذشته توانسته منشأ آثار برکات در دفاع از اصول مبانی انقلاب باشد.

محمودی عنوان کرد: دشمن بیدار است و برای مقابله با انقلاب و مبانی و ارزشهای ما برنامه‌ریزی داشته و دارند که مردم عزیز و بزرگ ایران مقاطع حساس با شناخت درست فتنه‌ها خودشان این توطئه‌ها را خنثی ساخته اند باید همیشه آماده رویارویی با دشمن باشیم.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه تتصویببررسی طرح صیانت از حقوق کاربران از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات مهمی بود که این مجلس انجام داده، گفت: البته بدیهی است هر مصوبه مجلس موافقان و مخالفان خود را دارد و شاید نیازمند تکمیل باشد ولی وقتی مجلس قانونی را تصویب کرد و شورای نگهبان تأیید نمود اجرایی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: جنجال به راه افتاده روش برخی آدم‌های سیاسی است و بالاخره مسئله ساماندهی و مدیریت فضای مجازی و حفاظت از حقوق کاربران وظیفه هر حکومتی است و اگر مجالس قبلی و دولت‌های قبلی کوتاهی کردند یقیناً باید پاسخگوی خداوند و مردم باشند. هیچ کس قائل به انسداد فضای مجازی نیست و امکان ندارد، ولی هر انسان عاقلی از مدیریت و ساماندهی فضای مجازی حمایت می‌کند که البته لازم است کارشناسان زوایای مختلف این طرح را برای مردم تبیین کنند و لازم میدانم مراتب تقدیر خود را از این اقدام مجلس اعلام کنم.

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: البته برخی اظهار دارند مگر اولویت اول کشور این است، ما هم می‌گوئیم خیر امروز اولویت اول کشور مسائل اقتصادی است، ولی همه این امور باید دنبال شوند هرگز نباید به بهانه اولویت نداشتن از آنها غافل بود علاوه بر اینکه کیست که نداند فضای مجازی بی سر و سامان است.

محمودی با بیان اینکه هفته آینده دولت جدید مشغول به کار خواهد شد، اظهار داشت: باید دانست که متأسفانه دولت جدید در شرایط خوبی کشور را تحویل نمی‌گیرد و امیدوار هستیم با وعده‌ای که داده شده یک دولت جهادی و مدیران حاضر در میدان روی کار بیاید و در حد توان بتواند گرفتاری‌ها را جبران کنند که لازمه این اقدامات اعتماد و همفکری تمام دلسوزان با تمام گرایشات فکری و سیاسی است خوشبختانه مواضع ریاست جمهور منتخب بسیار شفاف و فراجناحی بوده است.

وی با اشاره به اینکه قطعاً هر دولتی خدماتی داشته و باید داشته باشد وگرنه فلسفه وجودی او چیست، گفت: ما باید از خدمات و مدیران سالم تشکر کنیم. با کمال تأسف باید بگوییم این دولت را دولت موفقی نمی‌دانیم، افکار عمومی روشن است، اما در مورد شهرستان و منطقه ورامین باید بگوییم کوتاهی کردند و این دولت به همین خاطر مدیون مردم است. این وضع اقتصادی و عمرانی و این بی توجهی به مسئله کشاورزی از جهات مختلف و نهاده‌های دامی عدم جذب صنایع تبدیلی تأسف‌بار است قطار شهری که باید مایه خجالت برخی مدیران باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha