پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید احمدرضا شاهرخی - لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان با انتقاد از استخدام‌های سفارشی روزهای اخیر در شهرداری خرم‌آباد گفت: چند نفر با سفارش وارد شهرداری شده‌اند که من از آن نمی‌گذرم و از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، عصر امروز در دیدار با منتخبین شورای اسلامی این شهرستان، با تبریک ولادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع)، اظهار کرد: آموزه امام موسی کاظم به ما این است که می‌شود در میان انبوهی از مشکلات و انحطاط و فساد خلفای آن زمان، یک جریان فرهنگی تاثیرگذار سالم دینی را هدایت کرد، به‌گونه‌ای که قرن‌ها، عصرها و زمان‌ها را در نوردید تا امروز به دست ما رسیده و تا برپایی روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی بن جعفر(ع)  یک اندرونی داشت که در آن یک لباس خشن و قرآن بود بدین معنا که آن حضرت با شمشیر و لباس خود آماده جهاد برای قرآن بود تا جایی که آن حضرت مدت‌ها مخفی بود اما از دست از تلاش نمی‌کشید.

شورای شهر وقت خود را صرف مسائل جزئی نکند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، شورای شهر را یک مجلس شورای اسلامی محدود در داخل شهر توصیف کرد و با یادآوری اینکه شهردار به نوعی رئیس قوه مجریه شهر است، افزود: اصل صد تا صد و شش درباره وظایف شورای شهر و اصل هفتم قانون اساسی به شکلی وظایف شورای اسلامی شهر را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه شورای شهر وقت خود را صرف مسائل جزئی نکند چراکه مردم از این راه و روش آزرده‌اند، گفت: وظایف اجتماعی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی همکاری با مردم و نهادهای مردمی و غیردولتی نشان از جایگاه مهم شورای اسلامی شهر است تا جایی که می‌تواند طرح هایی به مجلس و هیئت دولت بدهد و همه آن‌ها ملزم به همکاری با شورای شهر هستند.

وی ادامه داد: با نگاه کلانی که در قانون اساسی برای شورا لحاظ شده می‌توان از ظرفیت درونی و برونی شورا استفاده کرد.

انتخاب فرد توانمند برای شهرداری عامل مهم موفقیت شورا

نماینده ولی فقیه در لرستان، برنامه‌ریزی مبتنی بر کار علمی، نیازسنجی، اطلاعات دقیق و استفاده از تجارب صاحب نظران به دور از مشغول سازی افکار عمومی به موارد غیرضروری را از موارد مورد توجه شورای شهر برشمرد و گفت: انتخاب فردی توانمند برای شهرداری عامل مهم موفقیت شورا و شهرداری است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: اگر توانمندترین افراد به عنوان شهردار انتخاب شود ولی سبک و سیاق ساختاری درون شورا به گونه‌ای باشد که دست او را ببندد و درگیر مسائل شخصی، قومی و خویشی باشد موفق نخواهد بود، انتخاب شهرداری دانا و توانا که در جاهایی مثل خرم‌آباد کار کرده باشد و برای مسائل پیش رو راه‌حل‌های از پیش تعیین شده داشته باشد در اولویت کار شورا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گاها مشاهده می‌شود یک شورا اقوام خود را در شهرداری استخدام کرده است، تصریح کرد: اختلاف‌های شورا و شهرداری به سبب داد و ستدهای شخصی است ولی در این مقطع که کار برای جبهه انقلاب شروع شده باید از این موارد پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان روحیه کار جهادی، ترجیح منافع شهر بر منافع شخصی و حفظ عزت نفس را برای شورای شهر امری ضروری دانست و با اشاره به اینکه توجه به کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر را از دیگر ظرفیت‌های توسعه شهر است، گفت: شورای شهر زمانی موفق است که راه‌های کسب درآمد را به شکل و روش سریع پیدا و اداره کند و درآمد ناشی از آن را به شکل بهینه مصرف کند.

پیشگیری از فساد سرلوحه کار شوراها باشد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه راه‌های پیشگیری از فساد و مبارزه با فسادهای احتمالی سرلوحه کار شوراها باشد، افزود: شوراها مراکز رانت و فساد شناسایی و آن‌ها را ببندند و پذیرای انتقادات پیشنهادات مفید باشند و اگر به دنبال منافع شخصی باشند در ترازوی افکار عمومی سقوط می‌کنند و پایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: در راستای توسعه پایدار شهر از شهرهای موفق الگوبرداری شود مصداق آن در شهری مثل قم  که در بیابان پارک‌های بزرگی احداث شده است.

انتقاد از استخدام‌های سفارشی در شهرداری خرم‌آباد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه اتکا بر بحث عدالت در توزیع امکانات شهری با تکیه بر مناطق آسیب‌پذیر باید مدنظر شورای اسلامی شهر خرم‌آباد باشد، گفت: شورای شهر به صورت دوره‌ای عملکرد خود را ارزیابی کند و نیروها و هزینه‌های اضافی بر شهرداری تحمیل نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با یادآوری اینکه جایگاه‌ها در شهرداری باید به افراد مفید واگذار شود و اگر به نیروی نیاز است در جریان رقابت علمی استخدام شود و از تحمیل نیروهای ناکارآمد خودداری شود، افزود: دوری از مناقشه، حفظ کرامت پرسنل شهرداری، توسعه و پیشرفت همه جانبه شهر با بهره‌گیری از دانش و استفاده از پیشنهادات افکار عمومی از مواردی است که باید مورد توجه شورا باشد..

وی با انتقاد از استخدام‌های سفارشی روزهای اخیر در شهرداری خرم‌آباد گفت: چند نفر با سفارش وارد شهرداری شده‌اند که من از آن نمی‌گذرم و از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha