پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ویروس کرونا

حوزه/ استاندار سمنان با بیان اینکه پنج شهرستان این استان در وضع قرمز کرونایی قرار دارد، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است.

به گزار ش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، با بیان اینکه از ابتدای روند مقابله با بیماری کرونا در کشور، استان سمنان بر اساس گزارش‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، استان نمونه‌ای بود.

وی گفت: امروز بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته که باید تلاش کنیم تا مجدداً میزان توجه به موارد و مسائل بهداشتی افزایش پیدا کند؛ چراکه حتی پس از انجام واکسیناسیون عمومی، توجه به پروتکل‌های بهداشتی منتفی نخواهد شد.

استاندار سمنان با تأکید بر این مهم که تنها شهرستان‌های آرادان و میامی در وضع رنگ‌بندی زرد قرار دارند، تصریح کرد: شهرستان سرخه در شرایط رنگ‌بندی نارنجی قرار دارد و بقیه استان سمنان در حالت رنگ‌بندی قرمز قرار گرفته است که به همین واسطه ناگزیر به اعمال محدودیت‌ها در استان هستیم.

آشناگر خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی همکاری خوب داشتند؛ اما نیاز است در جشن‌ها و اعیاد این همکاری‌ها افزایش پیدا کند؛ چراکه تجمعات باعث وارد آمدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به جان مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: نیاز است، فرمانداران به‌صورت جدی با برگزاری جلسات شهرستان مدیریت مقابله با کرونا پای کار بوده و کنترل ورودی و خروجی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار سمنان بیان کرد: امیدوارم شهروندان، بازاریان و مدیران کمک کنند تا با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت و پرهیز از تشکیل تجمع‌هایی که باعث سرایت بیماری می‌شود، به وضعیت ثبات بازگردیم.

آشناگر بیان کرد: واکسیناسیون در استان سمنان در حال انجام است و هم‌اکنون جمعیت ۵۵ سال به بالا در حال واکسینه شدن هستند و با ورود محموله‌های جدید واکسن، این مهم تقویت و روند آن تسریع می‌یابد.

وی با بیان اینکه در اکثریت استان‌های کشور و همچنین استان سمنان با پیک جدید سرایت و ابتلا به بیماری کرونا هستیم، گفت: اینکه ما در کریدر شرق به غرب کشور قرار داریم، خود می‌تواند در صورت عدم توجه به ترددها و ورود و خروج‌ها، باعث افزایش سرایت بیماری شود که لازم است اعمال محدودیت‌ها در این حوزه با جدیت انجام شود.

استاندار سمنان گفت: دولت در طول مدت شیوع بیماری کرونا با وجود محدودیت‌های موجود، توانست خدمات خوبی را در راستای کاهش شدت بیماری ارائه کند.

آشناگر گفت: دولت با همه مشکلات موجود در طول یک سال و نیم گذشته که ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تشکیل شد، موفق شد از شدت بیماری کرونا بکاهد که این امری ارزشمند است.

وی افزود: سمنان نیز از استان‌هایی بود که توانستیم با وجود محدودیت‌های موجود در کشور، سطح خدمات خود در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی را در تمامی حوزه‌ها بخصوص مقابله با بیماری کرونا، افزایش دهیم.

استاندار سمنان تأکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان و بیمارستان‌های شهرستان‌های استان، خدمات خوب و مطلوبی در طول مدت مقابله با بیماری کرونا ارائه کردند.

آشناگر خاطرنشان کرد: کارکنان درمانی، کادر درمان و مدافعان سلامت در استان، به مردم خدمت صمیمانه داشته و این مهم باعث رضایتمندی نسبی شهروندان شد که امیدواریم در دولت بعدی نیز با رفع موانع، با قدرت خدمات دیگری به مردم داده شود.

وی گفت: از دانشگاه‌های علوم پزشکی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و اعضای شورای تأمین که مساعدت کردند تا بتوانیم با اشراف بالاتری برای کنترل این بیماری ورود کنیم، صمیمانه تشکر و قدردانی دارم.

سمنان در حوزه مدیریت کرونا با کمبود دارو مواجه نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: شرایط رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا کرده که نیاز است در این خصوص توجه‌ها افزایش پیدا کند.

نوید دانایی با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان سمنان به‌شدت صعودی است، افزود: در اغلب نقاط کشور، روند مشابهی را در بحث سرایت بیماری کرونا شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: این روزها مراسم‌ جشن بسیاری برگزار شده است، فرمانداران نسبت به این مهم توجه خاص داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان ادامه داد: تهاتر مالیاتی یکی از مصوبات ستاد بود که امکان خوبی برای تسویه اوراق خزانه نوع یک است و می‌توان از این مهم برای تسویه بدهی‌های دارویی دانشگاه استفاده کرد.

دانایی عنوان کرد: در صورت تحقق این مهم و با پرداخت بدهی‌ها و تسویه اوراق توسط دانشگاه، می‌توانیم مقدار زیادتری دارو در حوزه کرونا تهیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه مدیریت و مقابله با کرونا در استان سمنان، در بحث دارو با هیچ‌گونه کمبودی مواجه نبودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha