پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرمحمدیان

حوزه/ مدیرعامل بنیاد هدایت با تأکید بر استفاده از ظرفیت بانوان و شبکه شریکة الامام در عرصه‌های مختلف اجتماعی، گفت: تنها راه دستیابی به تمدن اسلامی و جامعه پردازی شکل گیری نظام امامت ـ امت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازتهران، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت در جمع راهیاران منطقه‌ای و استانی بنیاد، مدیریت حلقه‌های میانی را کار مهم شبکه امامت دانست و اظهار داشت: شبکه امامت وظیفه تنجز امر ولی را دارد و باید به گونه‌ای فرهنگ سازی کنند که مردم از ولی خدا طلبکار نباشند بلکه عون او باشند.

وی خاطرنشان کرد: بناست که ظهور اتفاق بیفتد و نباید دیگر کربلا تکرار شود. در مشورت‌ها و جلسات متعددی که با علما و بزرگان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تنها راه دستیابی به تمدن اسلامی و جامعه پردازی شکل گیری نظام امامت ـ امت است.

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: تفاوت مردم سالاری دینی که تحت نظام امامت ـ امت شکل می‌گیرد با نقش مردم در دیگر نظامات در این است که ما برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی به زور و تزویر متوسل نمی‌شویم. باید با روشنگری و اقناع اندیشه‌های مردم، جمهور به معنای واقعی کلمه به صحنه بیایند و نظام مردمی از پایین به بالا شکل بگیرد.

حجت الاسلام میرمحمدیان تصریح کرد: البته ما نمی‌خواهیم سازوکارها و قوانین نظام را برهم بزنیم، بلکه می‌خواهیم مردم سالاری دینی شکل بگیرد؛ این امر وقتی محقق می‌شود که شبکه امامت شکل بگیرد.

ظرفیت بانوان و شبکه شریکة الامام را باید جدی بگیریم

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مسیر تحقق اهداف بنیاد هدایت باید ظرفیت بانوان را جدی گرفت، گفت: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، اما تأثیرگذاری آنها بیش از این مقدار است، بنابراین باید ظرفیت همسر امام و شبکه شریکة الامام را جدی بگیریم.

مدیرعامل بنیاد هدایت حضور همسران امامان در عرصه‌های مختلف را موجب فعال‌سازی بسیاری از ظرفیت‌های اجتماعی دانست و بیان داشت: همسران امامان می‌توانند جریان ساز باشند و کارهای بزرگی را رقم بزنند. مشارکت او در فعالیت‌ها موجب می‌شود که نسبت به کار همسرش دلگرم شود.

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه ما نسبت به کار شبکه امامت نگاه کار اداری نداریم و آن را تکلیف خود می‌دانیم، گفت: وقتی که نگاه ما به کار مجاهدت در این مسیر شد، باید به «بِأبی أَنْتُمْ وَ اُمّی وَ أهْلی وَ مالی» معتقد باشیم، بنابراین باید خانواده‌های خود را هم درگیر کنیم.

وی افزود: وقتی که امام حسین(ع) خانواده خود را به صحنه کربلا آورد، به همه نشان داد که عزم جدی برای این قیام دارد. وقتی امام محله با همسر و فرزندان خود به میدان حل مشکلات می‌‎آید، مردم می‎فهمند که او شعار نمی‌دهد و در پیگیری اهداف خود بسیار جدی است. اینکه همه باهم و خانوادگی برای رسیدن به اهداف مجموعه تلاش کنیم، به کار بنیاد هدایت روح می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha