جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون اقتصادی وزیر کشور

حوزه/معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: ۷۷ هزار طرح نیمه تمام با ۱۲ هزار هزار میلیارد تومان حجم سرمایه در صنعت و معدن وجود دارد که باید با اولویت سنجی به احیای آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با تاکید بر عزم جدی مسئولان در رفع موانع در مسیر تولید و اشتغال اظهار داشت: درخواست های قانونی سرمایه گذاران و کارآفرینان و تولیدکنندگان باید به طور جدی پیگیری شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: یکی از رویکردهای مهم توجه به اقدام قانونی برای تحقق درخواست‌های قانونی است تا بتوان در تولید و اشتغال به ظرفیت های لازم دست یافت.

وی بیان کرد:هیچ مدیری حق ندارد درخواست قانونی متقاضیان را بی پاسخ بگذارد و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را سرگردان کند.

دین پرست تصریح کرد:همراهی با تولید کنندگان و سرمایه گذاران موجب کاهش نارضایتی ها می شود و در این باره باید ظرفیت لازم را برای انتقال مشکلات و دیدگاهها فراهم و مشکلات آن ها را به خوبی حل و فصل کرد.

وی در خصوص رفع مشکلات زیرساختی از جمله آب و برق عنوان کرد:طرح های شاخص باید مشکلاتش به خوبی احصا و در سطح ملی پیگیری شود، اما برخی از مسائل مشکلاتش در سطح استان با حمایت مدیران حل می شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: قاچاق کالا و معاملات غیر رسمی ضربه زیادی به روند تولید و اقتصاد زده است و در این باره باید با رفع مشکلات تولید و حمایت، زمینه افزایش ارزش افزوده را فراهم کرد تا مانع از قاچاق شد.

وی گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و بهره وری در تولید و کاهش هزینه های تولید نیز از دیگر رویکردهای مهم در تحقق شعار سال و حمایت از سرمایه گذاران باید مورد توجه قرار بگیرد.

دین پرست افزود: ۷۷ هزار طرح نیمه تمام با ۱۲ هزار هزار میلیارد تومان حجم سرمایه در صنعت و معدن وجود دارد که باید با اولویت سنجی به احیای آن پرداخت.

وی بیان کرد:از این تعداد ۳۶۶۰ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این باره ابلاغ شد طرح های بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه و بیش از ۸۰ درصد در اولویت باشد.

معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: ظرفیت های اقتصادی خوبی در قم در زمینه تولید و اشتغال وجود دارد و شرکت های بزرگ به خصوص در لوازم خانگی فعال هستند و باید از این ظرفیت ها حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: احیای واحدهای راکد و تحت تملک بانک و تکمیل پروژه های طرح توسعه باید مورد توجه باشد، در حال حاضر راه اندازی واحدهای نیمه تمام در سطح استان ها نیز در دستور کار است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha