جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سلامتی

حوزه/ مداحان و روصه خوان ها باید در مجالس عزاداری واقعیت ها را بیان کنند و از بیان مطالبی که غیرمستند خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، امروز در دومین همایش تخصصی فعالان هیئات مذهبی آذربایجان غربی که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رسول خدا در معراج خود مشاهده کردند که در عرش الهی جمله "اِنّ الحسین مصباحُ الهدی و سفینهُ النجاه" نوشته شده است و اگر هیچ جمله دیگری در مورد سیدالشهدا(ع) نبود این جمله در عظمت حضرت کافی بود.

وی ادامه داد:  مرحوم حائری یزدی می فرمودند: گریه برای امام حسین (ع) مستحبی است که هزاران واجب در آن خوابیده است. تعابیر علما در مورد گریه بر امام حسین (ع) و محافل عزاداری بی نظیر است.

کارشناس دینی افزود: مادحین و روضه خوان ها باید آنچه را اتفاق افتاده به مردم منتقل کنند و گاهی مطالبی در مجالس عراداری بیان می شود که شأن ائمه(ع) را زیر سؤال می برد.

وی تصریح کرد: روضه خوانی و مداحی با لحن ترانه در شأن امام حسین علیه السلام نیست و باید مجالس سنتی را حفظ کنیم؛ در مجالس اهل بیت نیازی به آلات موسیقی نیست.

ضرورت شناخت و معرفی کامل سیدالشهدا(ع)

حجت الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم در این همایش بر ضرورت شناخت و معرفی کامل سیدالشهدا(ع) تاکید کرد و  گفت:  هیئت ها باید معرفت افزایی کنند و  به شبهات جامعه در مورد کربلا و قیام امام حسین (ع) پاسخ داده شود.

مدیرکل تبلیغات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بنابر تاکید پیامبر اسلام(ص)، امام حسین علیه السلام کشتی نجات جامعه است که به بشر آرامش می دهد.

در ادامه این همایش، هادی سعیدی فرد ، دبیر استانی جامعه ایمانی مشعر به شرح برنامه های این همایش پرداخت و اظهار داشت: این همایش حاصل یک احساس نیاز و ضرورت مشترک که لازمه رسیدن همه حسینی های شهر و استان است، می باشد.

دبیر استانی جامعه ایمانی مشعر افزود: خادمین همایش سعی کردند وزن کمی و کیفی جلسه در سطح بالایی باشد، و لذا دعوت سخنرانان بر این اساس بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha