جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ریکاردو منندز، معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ونزوئلا

حوزه/معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ونزوئلا تصریح کرد: تصمیمات قهری‌ای که از سوی غرب و آمریکا علیه که ملت هایی نظیر ایران، ونزوئلا و حدود ۲۰  کشور دیگر اتخاذ می شود، در حقیقت جنایت هایی هستند که در صحنه بین الملل اتفاق می افتند و سازمان ملل متحد باید در برابر آن‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ریکاردو منندز، معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه شبکه پرس تی وی با وی، از تصمیم ونزوئلا برای گسترش روابط با ایران در دوره ریاست‌جمهوری جدید ایران گفت و ایران و ونزوئلا را دو متحد دیرینه علیه سیاست‌های امپریالیستی آمریکا نامید که باید در کنار هم در برابر تحریم‌های استکبار ایستادگی کنند. 

منندز که برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران، به تهران سفر کرده است، اظهار کرد: روابط همکاری عمیقی بین دو کشور ایران و ونزوئلا وجود دارد و در نظر داریم که این روابط را بیش از پیش گسترش دهیم. ما آماده پذیرش چالش مکمل اقتصادی مولدی هستیم که از منظر صنعت ما، سیستم تولید مواد غذایی و امنیت مواد غذایی را دربرمی‌گیرد و البته در آینده، زمینه همکاری در خصوص موضوعاتی چون سوخت، انرژی و تجهیزات الکتریکی را هم که قبلاً انجام داده ایم، گسترش خواهد بخشید.

وی افزود: ما به دنبال آلترناتیوهایی هستیم در  برابر تحریم هایی که به کشورهایمان تحمیل شده است. طبیعتا موضوعاتی مرتبط با مسائل مالی بخشی از برنامه کاری ما است و مخصوصا پیدا کردن روش های جدید سرمایه گذاری و همکاری بین دو کشور ایران و ونزوئلا.

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه این روابط باید در زمینه اقتصاد مولد، پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی برای دو طرف به ارمغان آورده و ما را در تولید تجهیزات توانمند سازد، بیان کرد: یک مطلب مهم دیگر در مناسبات ایران و ونزوئلا، توجه به اقتصاد مقاومتی است؛ به این معنا که بتوانیم ادغام کالاهای سرمایه ای و عوامل مولدی را که در اختیار داریم، انجام دهیم تا چالش‌هایی را که تحریم‌های آمریکا در  کشورهای ما به وجود آورده‌ است، تبدیل به فرصت کنیم.

مقام بلندپایه ونزوئلایی همچنین به ویژگی خاصی که روابط بین ایران و ونزوئلا را چارچوبی خاص بخشیده است، اشاره کرد: این کشورها هر دو از نظر دفاع از تمامیت ارضی و استقلال خود در نبرد با امپریالیسم در یک جبهه واحد هستند و علاوه بر این هر دو کشور در برابر تمهیدات خصمانه آمریکا قرار دارند.

منندز ادامه داد: درآمدهای ونزوئلا به دلیل تحریم های ظالمانه به یک درصد کاهش یافته است. ونزوئلا ۹۹ درصد درآمدهای خود را در نتیجه تحریم های شدید اقتصادی از دست داده است و علی رغم این مشکلات مجبور به آفرینش طرح‌های جدید همکاری و حمایت از مردم در برابر این ضربه امپریالیستی است.

معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ونزوئلا تصریح کرد: تصمیمات قهری‌ای که از سوی غرب و آمریکا علیه که ملت هایی نظیر ایران، ونزوئلا و حدود ۲۰  کشور دیگر اتخاذ می شود، در حقیقت جنایت هایی هستند که در صحنه بین الملل اتفاق می افتند و سازمان ملل متحد باید در برابر آن‌ها اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha