جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسن رستمیان،

حوزه/ امام جمعه دامغان، فساد ستیزی را خواسته مردم دانست و گفت: رئیس جمهور جدید باید همانطور که در قوه قضائیه با فساد مبارزه می‌کردند، در دولت هم این مسیر را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به آغاز دولت سیزدهم با مراسم تحلیف و تنفیذ حکم، تاکید کرد: در جامعه‌ای که حکمت اسلامی جریان دارد، مشروعیت یک منصب آن هم کار مهمی مانند ریاست جمهوری لازم است که به تنفیذ ولی فقیه زمان برسد.

وی با بیان اینکه تحلیف در واقع نوعی پیمان بستن در محضر قرآن و نمایندگان مردم است، افزود: تحلیف پیمان با خدا است و خدا نکند رئیس جمهوری حافظ خون شهدا، ارزش‌های دینی و … نباشد، لذا باید برای رئیس جمهور جدید آرزوی توفیق داشت تا راه روشنی را ادامه دهند.

مردمی بودن ویژگی دولت سیزدهم

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در شعار رئیس جمهور جدید دولت مردمی بودن، اعلام شده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آن را تحسین کردند، اظهار کرد: معظم‌له ملاک‌های مردمی بودن دولت‌ را بیان کرده‌اند که یکی از آنها فساد ستیزی است و رئیس جمهور جدید باید همانطور که در قوه قضائیه با فساد مبارزه می‌کردند، در دولت هم این مسیر را ادامه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به تجربه هشت سال دولت های یازدهم و دوازدهم، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که باید از این تجربه استفاده کرد، چرا که در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و دشمنان هر جایی که بتواند ضربه می‌زند و آنجا که نزده، به راستی نتوانسته است لیکن این انتظار از دولت سیزدهم می‌رود که به غرب اعتماد نکند.

وی با اشاره به روز خبرنگار، ابراز کرد: اطلاع رسانی میدان رزم است و خبرنگاران رزمنده آن هستند، چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز یکی از جنگ‌های دشمنان، رزم رسانه‌ای است، لذا خبرنگاران باید با تولید خبرهایی که امید آفرین باشد و تبلیغات منفی و شایعات دشمنان را خنثی کند، رسالت خود را به درستی و با امانتداری به انجام برسانند.

امام جمعه دامغان همچنین با اشاره به اینکه در قرآن کریم، آیات و روایات و نهج البلاغه تاکید شده که تقوا مهمترین زاد و توشه سفر آخرت، تاکید کرد: حتی اگر کار خیر می‌کنیم بدون تقوا باشد، به درد سفر آخرت نمی‌خورد لذا باید تعاون در تقوا در جامعه شکل بگیرد تا این فضیلت در جامعه‌مان همه گیر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    فساد ستیزی خواستۀ مردم است اما چاقو دستۀ خودش را نمی‌برد
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      بسیاری از دسته ها با چاقو درست شده اند . خدا کند ایمان و تقوی باشد که اگر باشد انسان قابل مقایسه با جمادات نیست