دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی زاده، با اشاره به أخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح گفت: در فضای باز به یک‌سوم جمعیت و فاصله‌گذاری اجتماعی و در فضای بسته نیز با سقف بالای ۶ متر و یک‌ششم جمعیت مجوز برپایی مراسمات عزاداری گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به آیه «ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ»، اظهارداشت: یکی از مصادیق بارز تعظیم شعائر، برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به این‌که می‌بایست شعائر تعظیم شوند؛ چراکه هم‌اکنون در شرایط خاص و ویژه قرار داریم، ادامه داد: باید پرشور و حماسی بساط عزا را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر اینکه مسئولان هیأت مذهبی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار برگزاری مراسم از حیث شرعی بر ما واجب است، افزود: مصداق حفظ جان انسان عاشق اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام نبی زاده با بیان این‌که مردم هنگام حضور در هیأت مذهبی ابتدا از ماسک استفاده و در گام بعدی نیز فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند، گفت: تعظیم شعائر اهل‌بیت(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

وی با اشاره به این‌که سازمان تبلیغات اسلامی از ماه‌ها قبل بر روی دستورالعمل‌های بهداشتی هیأت مذهبی کار کارشناسی انجام می‌شود و تمهیدات زیادی تدبیر شده است، عنوان کرد: در گام نخست جلسه هماهنگی با حضور مسئولان استانی تشکیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به دنبال نصب نمادهای عزا و فضاسازی‌ در سطح شهرستان‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: در خصوص پروتکل‌ها اولاً رنگ‌بندی‌ها حذف شده و در همه‌جا مراسم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نبی زاده در خصوص جمعیت عزاداران در فضاهای باز و بسته، ادامه داد: در فضای باز به یک‌سوم جمعیت و فاصله‌گذاری اجتماعی و در فضای بسته نیز با سقف بالای ۶ متر و یک‌ششم جمعیت مجوز گرفته شد.

وی با بیان این‌که تجمع دسته‌ها ممنوع است اما دسته رویی محولی مانعی ندارد، افزود: طبل و سنج در دسته رویی محلی مانعی ندارد اما استفاده به‌صورت فرد محور باشد. عدم برپایی ایستگاه صلواتی و برپایی موکب سلامت نیز بسیار با اهمیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این‌که توزیع نذورات به شرط بسته‌بندی و بیرون بر بودن مانعی ندارد، خاطرنشان کرد: در خصوص روضه‌های خانگی در فضای بسته ممنوع است. تمامی مراسم‌ها حداکثر به مدت دو ساعت باید باشد.

حجت‌الاسلام نبی زاده گفت: در جلسه اخیر با حضور مسئولان استانی آموزش‌وپرورش خوزستان آمادگی خود را برای استفاده از حیات مدارس جهت برگزاری مراسم عزاداری اعلام کرده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha