دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیاه پوش کردن

حوزه/ همزمان با ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) آیین سیاه پوشانی شهر مقدس قم به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابوالقاسم مقیمی اظهار داشت: آیین سیاه پوشانی شهر مقدس قم روز دوشنبه ۱۸ مردادماه سالجاری ساعت ۷صبح در گلزار شهدا در جوار آستان حضرت علی بن جعفر(ع) آغاز بکار می کند.

وی افزود: همه ساله با شروع ماه محرم، شهرداری قم اقدام به سیاه پوشی شهر با هدف تعظیم شعائر حسینی(ع) می نماید، این مهم گرچه همراه با سلسله اقدامات دیگری انجام می شود اما از آنجا که فضای بصری شهر تاثیر زیادی بر ایجاد شور حسینی(ع) می نماید از سال گذشته شهرداری بر آن شد که شروع این حرکت را با مراسم ویژه ای گرامی بدارد.

مقیمی تاکید کرد: این مراسم همه ساله در جوار مزار شهدای گرانقدر اسلام عزیز واقع در گلزار شهدا امامزاده علی بن جعفر (ع) با حضور مسئولین استانی با اهتزاز پرچم ۱۵۰ مترمربعی اباعبدالله الحسین (ع) در روز قبل از شروع ماه محرم آغاز می شود و پس از آن خادمین شهر مقدس قم اقدام به پرچم زدن و سیاه پوشی شهر خواهند کرد.

وی تاکید کرد: تعظیم شعائر هدف همیشگی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم است و یک جلوه آن مشکی پوش شدن حال و هوای شهر است و در این زمینه فضاسازی سمعی و بصری و آماده سازی فضای کالبدی شهر بخشی از بزرگداشت این ایام می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha