جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه دنیای بدون خبرنگار و رسانه‌، تیره و تار است، تصریح کرد: اگر خبرنگاران نباشند واقعیت‌ها منعکس نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امروز در مراسم غبار روبی گلزار شهدا که به مناسبت ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» و روز خبرنگار برگزار شد گفت: در نظر داشتیم جلسه‌ای فراتر برای تجلیل از زحمات خبرنگاران استان برگزار شود، ولی به دلیل وضعیت قرمز کرونایی استان و محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا، جلسه امروز صبح در این مکان مقدس در کنار مزار شهیدان برگزار شد.

وی افزود: خبرنگاران شهید، انسان‌هایی بودند که تعهد خودشان را با تقدیم جانشان امضا کردند؛ امضای آنها جانی بود که با خداوند تبارک تعالی معامله کردن؛ انسان‌هایی که با خداوند معامله می‌کنند و خداوند خریدار آنهاست و در مقابل جانشان بهشت را از خداوند خریداری می‌کنند.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: خبرنگاران شهید، قلمشان را با خون خودشان آمیختند برای اینکه به جامعه آگاهی ببخشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه دنیای بدون خبرنگار و رسانه‌ تیره و تار است، بیان کرد: اگر خبرنگاران نباشند واقعیت‌ها منعکس نمی‌شود، زیرا خبرنگاران و اهل قلم هستند که به دنبال چرایی، چگونگی، چه وقت و با حضور چه کسانی در چه زمانی رویدادها اتفاق افتاده است و همواره به دنبال تجزیه، تحلیل و رسیدن به حق هستند.

وی گفت: خبرنگاران به دنبال این هستند که حقیقت را با تمام زوایا به جامعه منعکس کنند، به طور یقین  ممکن است در این عرصه کسانی باشند که با کار خبرنگاران و بیان حقیقت  مخالفت داشته باشند چون منافع خودشان را ممکن است در خطر  ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: خبرنگاری فعالیتی پر مسئولیت است و همین امر برای انسان ایجاد وظیفه می‌کند که با واقعیت‌ها آنچنان که هست منعکس کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به پیشینه استان نگاه کنیم حتما رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها برخی واقعیت‌ها را منعکس کردند، ولی گوش شنوایی نبوده که به مشکلات و واقعیت‌ها توجه کند و ما اکنون در چنین وضعیتی نباشیم.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: در این مرحله که کار دولت سیزدهم شروع شده است همه ما باید هوشیارانه، با بصیرت و آگاهی مطالبات مردم و مشکلات استان را دنبال کنیم تا ان شاءالله استان لرستان رو به جلو حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: دولت جدید باید به گونه‌ای هوشیارانه عمل کند تا استان را به جهات گوناگون علاوه بر  ارتقاء فرهنگی به رشد اقتصادی برسد و مردم استان از تورم، بیکاری و عدم رونق کسب و کار رهایی پیدا کنند.

وی در پایان گفت گفت: استان لرستان دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیار خوبی با داشتن زمین‌های حاصلخیر و آب کافی است و مستعد داشتن ده ها مجموعه  کشت و صنعت است که این ظرفیت را خبرنگاران و خبرگزاری باید منعکس کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha