شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدباقر قالیباف

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که محکوم به موفقیت هستیم و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمدباقر قالیباف، در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، عنوان کرد: این روز را به همه خبرنگاران کشور به ویژه خبرنگاران پارلمانی که بار مضاعفی را به دوش می‌کشند، تبریک و تهنیت می‌گویم و یاد شهدای عزیز خبرنگار به ویژه خبرنگاران دوران دفاع مقدس که با جانفشانی وقایع آن دوران را ثبت و ضبط کردند، گرامی می‌دارم.

اگر خبرنگاران نباشند شفافیت، انتقادپذیری و اصلاح محقق نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت مهمی را به عهده دارند و باید به دنبال این باشند که آنچه که حق و حقیقت است در جامعه منعکس کنند، گفت: این مهم بزرگترین رسالت خبرنگاران در جامعه است. اگر این قشر در جامعه نباشند شفافیت، نقد و انتقادپذیری، اصلاح و حل مشکلات از زبان مردم محقق نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در دوره جدید روی کار آمدن دولت و مجلس جدید انتظار شما از خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای برای پوشش اخبار دولت سیزدهم و مجلس یازدهم چیست؟ گفت: قانون اساسی این گونه وظایف را مشخص کرده که هر سه قوا از یکدیگر مستقل هستند و این اصل یک اصل بسیار خوب و مترقی به شمار می‌آید اما حتماً مشکلات مردم به ویژه با اولویت مسائل اقتصادی نیازمند به یک همدلی، انسجام و فهم مشترک است.

قالیباف، این فهم مشترک را در انتخاب روش‌ها و رویکردها نیز ضروری دانست و یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که محکوم به موفقیت هستیم و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتماً با همدلی و همراهی ضمن استفاده از ابزار نظارتی کمک خواهیم کرد تا مشکلات مردم حل شود و الحمدلله با دولت و آقای رئیسی و همچنین رئیس قوه قضائیه هم نظر هستیم تا ان شاءالله در این راستا حرکت کنیم. 

خبرنگاران مسیر اصلی خدمت به مردم را ترسیم کنند

وی  با بیان اینکه قطعاً در این مسیر خبرنگاران بسیار موثر هستند تا به این هم‌افزایی کمک کنند، افزود: با این رویکرد می‌توانیم به مشکلات اساسی و جدی مردم بپردازیم تا از مسیر اصلی ترسیم شده برای هر سه قوه خارج نشویم لذا نقش خبرنگاران برای اینکه این جهت را مشخص کنند بسیار مهم است.

رژیم صهیونیستی در رأس تروریست‌ها قرار دارد

قالیباف در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضع مجلس درباره محکومیت ۷ کشور صنعتی در قبال حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی چیست؟ گفت: همواره بر این مسئله تأکید داشته ایم که ما با هر گونه اقدام تروریستی و غیرقانونی مخالف هستیم، اما آن کسانی که خود داعش و تروریست‌ها را تربیت کردند و در دریای سرخ به نفتکش‌ها آسیب می‌زنند نباید حق را به جانب بگیرند.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در رأس تروریست‌ها قرار دارد، گفت: ما همواره قانون و مقررات را دنبال کردیم و مدافع امنیت راه‌های بین‌المللی و مبادله انرژی در سراسر دنیا هستیم.

وی افزود: در حادثه‌ اخیر می‌بینید که در ساعات ابتدایی چه مواضعی گرفتند و پس از آن چطور عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha