شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اهدای کفش به ایتام
اهدای کفش و لباس به ایتام بخش فلارد

مبلّغ جهادی طرح هجرت به همراه خیرین انسان‌دوست با اهدای بیش از ۲ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی، اهدای تبلت به دانش آموزان بی بضاعت، اهدای ١٠٠ جفت کفش و لباس به ایتام روستاهای پشت کوه فلارد در استان چهارمحال و بختیاری و دیگر خدمات جهادی، به دستگیری از نیازمندان و کمک‌رسانی به آن‌ها پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حدود یک سال و نیم از کنگر خوردن و لنگر انداختن مهمان ناخوانده "کرونا" می‌گذرد و کسب و کار افراد بسیاری در این مدت دچار مشکل شده‌، سفره برخی خانواده‌ها کوچک شده، پول تو جیبی برخی فرزندان کم یا حتی قطع شده‌ و عرق شرم و خجالت بر پیشانی بسیاری از مردان و پدران خانواده نشسته، ولی متاسفانه مسئولین آنچه که شایسته و بایسته بود، در رفع مشکلات و معضلات جامعه و مردم عمل نکردند.

در همین اوضاع، افراد نیکوکارانی پیدا می‌شوند که غمی از غم‌های برخی خانواده‌ها بکاهند و لبخندی بر لبان برخی فرزندان و خانواده‌ها بنشانند و کرونا را به ظرفیتی برای رسیدن به قله‌های معنوی و نزدیک شدن به کمک‌رسان واقعی یعنی خداوند متعال تبدیل کردند. این افراد باخدا، باتقوا و مردم‌دوست در جای جای ملت ایران زندگی می‌کنند. یکی از این افراد، مبلّغ جهادی طرح هجرت با همراهی و مشارکت خیرین  هستند که با اهدای، بیش از ۲ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی، اهدای تبلت به دانش آموزان بی بضاعت، اهدای ١٠٠ جفت کفش و لباس به ایتام روستاهای پشت کوه فلارد در استان چهارمحال و بختیاری و دیگر خدمات جهادی، به دستگیری از نیازمندان و کمک‌رسانی به آن‌ها پرداخت.

 حجت‌الاسلام محمد خداوردی به همراه انسان های نیکو کار  با کمترین امکانات تلاش کرده اند لبخند را بر چهره محرومان بنشاند.

با حجت‌الاسلام محمد خداوردی گفت و گو کردیم  تا از چند و چون فعالیت های خیرخواهانه او جویا شویم. هرچند تمایل نداشت درباره کارهایش حرفی بزند، اما به اصرار ما حاضر شد که این مصاحبه را انجام دهد.

چه شد که تصمیم بر انجام کارهای جهادی و خدمت رسانی به روستائیان گرفتید؟

 چون از یک طرف بحث محرومیت منطقه بخصوص افرادی که پشت کوه هستند و هیچ امکاناتی ندارند بویژه ایتام و نیازمندان و از طرفی دیگر تبلیغ فقط گفتن نیست، عمل کردن بیشترین تاثیر را دارد و من احساس کردم با سرکشی و کمک مالی و مواد غذایی که ۶ سال در حال انجام است، می‌توانم به صورت میدانی و ارتباط با این عزیزان، اعتمادشان را به لباس روحانیت و نظام جمهوری اسلامی بیشتر جلب کنم.

 این تصمیم و نیت خیر از کجا نشأت گرفت؟

منشاء این تصمیم از سرکشی و بازدید حضوری بود که از تمام روستاهای محروم بخش فلارد دارم و متوجه شدم مسئولان با کوتاهی و تعلل در خدمت‌دهی به این عزیزان نیازمند، درد و دغدغه‌شان را تشدید کردند و واقعا در این شرایط سخت اقتصادی زیر بار مشکلات کمر خم کرده‌اند.

 هزینه کفش‌ها و لباس‌ها را خودتان متقبل شدید یا کسی کمک کرد؟

 هزینه را بنده که یک طلبه ساده هستم، پرداخت کردم، منتها با کارهایی که در سطح منطقه انجام دادم و اکثرا افراد از طریق رسانه و شبکه‌های اجتماعی با بنده همراه هستند و رصد می‌کنند، لذا افراد خیر با رصد گزارش کار و ارتباط با بنده، همکاری و کمک‌های خوبی می‌کنند.

طلبه ای که جهاد خدمت در روستاها را معنا کرد | کودکانی که کفش هم ندارند

چه تعداد بسته کمکی به نیازمندان اهدا کردید؟ درباره سایر کارهای خیری که انجام دادید نیز مختصری توضیح دهید.

 بنده به لطف خداوند و کمک مردم عزیز فقط در همین شروع سال کرونایی تا الان بیش از ۲ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی، کمک پزشکی و تهیه جهیزیه به مردم نیازمند کل بخش فلارد خدمات‌دهی داشتم.

  دانش آموزان بخاطر ویروس مجبور به ترک مدرسه شدند تا از طریق فضای مجازی ادامه تحصیل بدهند، نزدیک به ۵۰ خانواده ایتام نیازمند و چند دانش آموز را شناسایی کردم که اصلا چیزی به اسم گوشی هوشمند نداشتند، با عنایت خدا یک جلسه تشکیل دادم و خیرین منطقه را دعوت و توجیهشان کردم و موفق شدم ۱۱۰ میلیون پول جمع‌آوری کرده و ۳۳ عدد تبلت با کیفیت خوب خریداری و توزیع کردیم که بازتاب بسیار خوبی در منطقه داشت.

اخیرا نیز با اهدای ١١٠ جفت کفش و لباس به ایتام روستاها و بخش پشت کوه‌های فلارد توفیق و سعادت کمک‌رسانی و خوشحالی این افراد نصیبم شد.

ان‌شاءالله خوشحالی همه محرومین عالم  با فرج امام زمان(عج) محقق خواهد شد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهنام IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    با تشکر انشاءالله خدا خیرت دهد ولی اگر عکس نگیری خیلی بهتر است گزارش کار حتما لازم نیست با عکس باشد