شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین، فعالیت های نیروی انتظامی را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به در پیش بودن حماسه حسینی(ع) در ماه محرم  گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اوایل حرکتشان در زمان خروج از مدینه فرمودند «اِنّی لَم اَخرُج اَشِراً و لابَطِراً و لامُفسِداً و لاظالِماً» چرا که یزدیان اصرار داشتند بگویند حرکت امام حسین (ع) در جهت دنیاطلبی و علیه خلیفه مسلمانان است.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند من برای اصلاح امّت جدم قیام کرده‌ام؛ این جمله همه دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی را باید تحت تاثیر قرار دهد و این رسالت در حوزه کار شما وظیفه سنگینی را به دوش شما عزیزان گذاشته است.

 حجت الاسلام والمسلمین والمسلمین عابدینی، پرداختن به مسائل ریشه‌ای را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در آیه ۱۴۲ سوره اعراف می‌خوانیم حضرت موسی(ع) برای خود جانشینی تعیین می‌کنند و به او ماموریت اصلاح در جامعه را می‌دهد و تاکید می‌کند مبادا با مفسدان همراهی کنی. امروز نیز رئیس محترم جمهور باید به همین آیه عمل کند و مفاسد به وجود آمده را اصلاح کند.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان  قزوین تاکید کرد: باید فرهنگ بدِ جناح بازی و فامیل بازی اصلاح شود و امیداوریم بتوانیم با همکاری همدیگر در جغرافیای استان قزوین قدم‌های خوبی برداریم.

وی در  ادامه با اشاره به بیان معروف «اُریدُ اَن اَمُرَ بالْمَعْروف وَاَنْهی عَنِ الْمُنْکَر» بیان کرد: گزارشی‌که فرماندهی محترم از فعالیت‌های نیروی انتظای بیان کردند از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و این برنامه‌ها نشان می‌دهد شما عزیزان در این مسیر دغدغه دارید و ان‌شاءالله این برنامه‌ها و روحیه امر به معروفی را تقویت کنید.

 امام جمعه قزوین با اشاره به جبهه حق و باطل در کلام امام حسین(ع) گفت: امروز در بین ما کسانی در جبهه باطل دقیقا کار یزیدی می‌کنند و باید غیرت‌های حسینی(ع) آرامش آنها را به هم بزند و اجازه ندهیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت کنند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به حوادث افغانستان و جنگ طالبان، تاکید کرد: جریانات افغانستان و جنگ‌طالبان که موضوع بسیار مهمی است، باید پیش‌بینی و مدیریت شود و مردم افغانستان مظلوم‌ترین و محرومترین مهاجرینی هستند که می‌بایست تدابیری جدی در حمایت و همچنین مدیریت اوضاع صورت گیرد.

فعالیت های نیروی انتظامی مصداق امر به معروف است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha