جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادستان اصفهان

حوزه/ اصفهانی گفت: مسلما مدیرانی که تخلفات و جرائمی داشته، حتی اگر استعفا، عزل و یا برکنار شده باشند، باز هم در رصد دستگاه قضایی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، صبح امروز در جمع خبرنگاران، پیرامون مبارزه قوه قضائیه با فساد و مفسدین و دستگیری های اخیر در بدنه مدیریت شهری اصفهان، اظهار کرد: مسلما یکی از وظایف دستگاه قضایی مبارزه با فساد و مفسدین است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های دستگاه های اجرایی این  است که از ابتدا اجازه شکل گیری فساد را در بدنه خود ندهند، تصریح کرد: اگر فساد ایجاد شده باشد، حتما دستگاه قضایی وظیفه دارد با آن مقابله کند و چنانچه دستگاه های نظارتی چون وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و ...گزارشی را به قوه قضاییه اعلام دارند، ما با قوت و قدرت عمل خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان عنوان کرد: سامانه سجام دستگاه قضایی، آماده دریافت گزارشات مردمی البته به صورت مستند است. چنانچه موارد تخلف و جرایم ثابت شود که افرادی تخلف مجرمانه ای انجام داده اند، برخورد قاطع خواهد شد و در این موضوع هیچ امری جز اجرای قانون برای ما ملاک نیست و قطعا جایگاه و سمت افراد دخلالتی در انجام وظایف دستگاه قضایی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درباره پرونده های تخلفات در مدیریت شهری، اظهار کرد: در حال حاضر پرونده هایی از تخلفات برخی افراد در بدنه مدیریت شهری اصفهان در دستگاه قضایی باز است که در مرحله رسیدگی و بررسی بوده و هنوز تحقیقات آن تکمیل نشده است، به جز پرونده اخیر دستگیری مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان که روز گذشته با ورود نیروهای امینتی تکمیل و در حال سپری کردن رسیدگی قضایی به آن هستیم.

اصفهانی خاطرنشان کرد: مسلما مدیرانی که تخلفات و جرائمی در بدنه مدیریت شهری داشته باشند، حتی اگر استعفا، عزل و یا برکنار شده باشند، باز هم در رصد دستگاه قضایی خواهند بود و این دستگیری ها و تحقیقات قضایی ادامه دار خواهد بود.

وی در توضیح برخورد با ترک فعل مسئولین دولتی در سالهای اخیر گفت: برخی از ترک های فعل مسئولین، جرم است و بعضاً ترک فعل مسئولین تخلف اداری است که دستگاه قضایی در هر دو مورد ورود خواهد کرد، قطعا در این زمینه پرونده هایی وجود دارد و تذکرات قضایی به مدیران داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha