سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ نشست خبری آغاز به کار رادیو محرم

حوزه/ دکتر مسعود کاویانی ضمن اعلام آغاز به کار رادیو محرم و تشریح اهداف و برنامه های آن گفت: رادیو محرم روی موج FM ردیف ۹۶ و همچنین از طریق اپلیکیشن ایران صدا در کل نقاط جهان قابل دریافت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،دکتر مسعود کاویانی مدیر شبکه رادیو معارف در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز به کار رادیو محرم در سال جاری خبر داد و ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و روز شهدای مدافع حرم گفت: به مناسبت ایام محرم رادیو محرم برای پنجمین سال از اول محرم امسال آغاز به کار کرده و هرروزه از ساعت ۱۸ عصر به بعد فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: نام امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشورا هرگز از بین رفتنی نیست؛ ما نیز به نوبه خود در راستای گسترش و تعمیق این فرهنگ برنامه ریزی های مختلفی را داشته ایم.

مدیر رادیو معارف خاطرنشان کرد: هم از حیث محتوا و هم از حیث اهداف برخی آیین های مرتبط با محرم دچار انحراف شده اند؛ یکی از اصلی ترین اهداف رادیو محرم اصلاح این انحرافات است.

وی گفت: رادیو محرم روی موج FM ردیف ۹۶  و همچنین از طریق اپلیکیشن ایران صدا در کل نقاط جهان قابل دریافت است.

کاویانی تصریح کرد: در حال حاضر که حدود ۳۰۰۰ هیئت به دلیل کرونا تعطیل شده اما رادیو محرم به دنبال این است که مراسمات محرم را در منازل برگزار نماید.

وی با اشاره به اینکه باید به عزاداری های سنتی بیش از پیش پرداخته شود و از فراموش شدن این سبک عزاداری ها جلوگیری به عمل آید افزود: هر شب به مدت یک ساعت ارتباط با استان ها داریم تا مداحی ها و روضه خوانی های محلی را پوشش دهیم.

مدیر رادیو معارف بیان داشت: شور بدون عقلانیت خیلی نتیجه بخش نیست؛ باید شور و حماسه مبنای عقلایی داشته باشد تا نتایج و آثار تعالی بخش را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: امسال در رادیو محرم برنامه ای ویژه نونهالان و نوجوانان تدارک دیده شده است تا بر انگیزه ها و روحیات آنان در فعالیت های دینی و مذهبی بیافزاید.

کاویانی اظهار کرد: استفاده از تولیدات ۵۹ مداح، ۴۷ خطیب مطرح کشوری و برنامه مقتل خوانی با ۴۰۰۰ قطعه مداحی و مقتل خوانی محلی و کشوری از دیگر برنامه های رادیو محرم در سال جاری است که به سمع مخاطبین خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلامرضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    شما که این رادیو را اداره می کنید اهل بیت چنان شمارا دوست دارند که لحظه لحظه برای شما دعا می کنند خدا نگهدارتان حسین پناهتان