شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 972342
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
خواهران خوزستان

حوزه/ همایش مبلغان خواهر با موضوع اصطلاح‌شناسی تبلیغ، تبلیغ گفتاری، مناظره و تبلیغ آموزشی به‌صورت برخط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش مبلغان خواهر با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد دبیری فرد، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به‌صورت برخط برگزار شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در این نشست پس از بیان اهداف بعثت انبیاء به اصطلاح‌شناسی تبلیغ پرداخت و گفت: شهید مطهری در آثار خود تبلیغ را چنین تعریف می‌کنند که تبلیغ از ابلاغ است و ابلاغ، رساندن یک فکر و یا یک پیام است، یعنی در مورد رساندن چیزی به فکر و روح و ضمیر و قلب کسی به کار می‌رود؛ لذا محتوای ابلاغ نمی‌تواند یک امر مادی و جسمانی باشد، حتماً یک امر معنوی و روحی است، یک فکر و یک احساس است تبلیغ، خوب شناساندن و خوب رساندن است.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره تبلیغ چنین می‌فرمایند که تبلیغ دینی حقیقت را بیان می‌کند، بی کم‌وکاست. نه رنگ و لعاب می‌افزاید و نه برای اهواء و امیال این و آن از گوشه و کنار می‌زند، مبلغ دین، ادای شهادت می‌کند.

حجت‌الاسلام دبیری فرد در ادامه به تبلیغ خواهران در صدر اسلام و همچنین به دوران‌های مختلف تبلیغی ائمه اطهار علیهم‌السلام اشاره کرد و بیان داشت: دوران خانه‌نشینی، دوران حکومت ظاهری، دوران جهاد و مبارزه، دوران خفقان، دوران تعلیم و آموزش، دوران حصر و خفقان و وحشت، دوران ولیعهدی دوران‌های مختلف تبلیغی است که مجموع آن، بسته جامع شیوه‌های تبلیغی را به ما آموزش می‌دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان تبلیغ گفتاری، مناظره و تبلیغ آموزشی را از جمله روش‌های ائمه اطهار در تبلیغ عنوان کرد و بیان داشت: یکی از شیوه‌های تبلیغ گفتاری، خطابه و سخنوری است و آن هم اقسامی دارد از جمله می‌توان به  خطابه اعتقادی، خطابه حماسی و خطابه اخلاقی و موعظه اشاره کرد.

وی سخن گفتن از روی علم، شرح صدر، دعوت با عمل، اخلاص در نیت، نرمی در گفتار و تواضع را از جمله ویژگی‌های مبلغ با توجه به فرمایشات ائمه اطهار علیهم‌السلام عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم این ویژگی‌ها را در خودمان پرورش دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha