سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ دیدار دکتر خواجه پیری مؤسس مرکز میکروفیلم نور در دهلی با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: به عنوان حوزه علمیه از اقدامات و فعالیت های مرکز میکروفیلم نور در دهلی که به کوشش آقای خواجه پیری شکل گرفته است تشکر می کنم و این مرکز در واقع میراث مکتوب تشیع را احیا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مؤسس مرکز میکروفیلم نور در دهلی نو و مبتکر روش‌های نوین در صنعت مرمت و آفت‌زدایی و چاپ همانند نسخه‌های خطی اظهارکرد: شما حرکت ارزشمند و مخزن بزرگی را فراهم آورده اید که میراث و تراث عظیم شیعه را نجات داده اید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: مزید بر امتنان است که چنین مجموعه را در کشورمان راه اندازی کنید، چراکه بسیاری از نسخ خطی و مکتوبات کهن تاریخ تشیع باید مورد مراقبت قرار بگیرد و وجود چنین مجموعه ای در ایران بسیار مهم و ضروری است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در آستانه یکصدمین سال احیای حوزه علمیه قم هستیم که مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری در سال ۱۳۰۱ حوزه قم را احیا کردند، چرا که قم در طول تاریخ دارای حوزه علمیه بوده است و همکاری این مرکز با مرکز اسناد تاریخی حوزه می تواند بسیار با برکت و منشأ خیر باشد.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زمینه های همکاری این مرکز با حوزه های علمیه، گفت: طی چند سال اخیر در زمینه وقف همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز کرده ایم که محصول این همکاری منجر به شناسایی بیش از ۲۰۰ هزار رقبه مرتبط با حوزه و مدارس علمیه در جای جای کشور شد و وقف نامه های آنان احیا شد و اگر در یک برنامه مدّون با همکاری مرکز ارتباطات و بین الملل، معاونت آموزش و پژوهش حوزه های علمیه نشست هایی برگزار شود، بدون تردید نتایج آن بسیار ارزشمند خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به درختواره رشته ها و ۱۶ قلمرو دانشی و رشته ای حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: در این خصوص می توان در ۸-۷ رشته مرتبط با این مهارت نقاط مشترکی را شناسایی و نسبت به آموزش های مهارتی و کاربردی و حتی برگزاری دوره های پودمانی سرفصل هایی را تعریف و برگزار کرد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به نگارش پایان نامه های هدفمند و در راستای تحقیق، پژوهش و معرفی ابعاد مختلف شبه قاره هند در مقاطع سطح ۳ و ۴ تأکید کرد و گفت: این آمادگی در حوزه علمیه وجود دارد که بر اساس سرفصل های مورد نیاز و ضروری محققان و پژوهشگران حوزوی رساله تحقیقی خود را بر آن اساس نگارش کنند.

در ابتدای این دیدار، مهدی خواجه پیری، مؤسس مرکز میکروفیلم نور و نماینده مقام معظم رهبری در خصوص نسخ خطی شیعه در هند، گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha