جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: اگر ستاد کرونا مجوز صادر کند، نماز ظهر عاشورا مثل سال های گذشته برگزار می شود، همانطور که نماز جمعه با نظر و تشخیص ستاد کرونا برگزار می شود و اگر تشخیص دهند که خطری برای مردم دارد، نماز جمعه هم برگزار نخواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین  که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) اشاره کرد و  گفت: شاهد این هستیم که در سراسر ماه محرم و صفر مردم نسبت به عزاداری امام حسین(ع) سنگ تمام می‌گذارند و همه اقشار در مملکت ما و سایر کشورهای عالم اظهار ارادت های صمیمانه و مخلصانه ای دارند.

 وی افزود: خدا را شاکریم که معرفت عموم مردم به خاندان عصمت و طهارت(ع) و آداب و ادب عزاداری ها، هر سال بهتر از سال های قبل می شود، هیئت ها در سخنرانی ها و مداحی ها، رعایت آداب و ادب را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می دهند و این رشد و تعالی بسیار ارزشمند است و باید از همه خادمان اباعبدالله(ع) قدردانی کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه امنیت و آسایش خود را مدیون خادمان اباعبدالله الحسین(ع) هستیم،  بیان کرد: این عزیزان پای کار آزادی، ذلت ناپذیری، زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت(عج) هستند و ما به همه این عزیزان مدیون هستیم و باز هم از همه آحاد جامعه می خواهیم بیشتر به این معانی توجه شود و آرمان های حسینی(ع) را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

 امام جمعه قزوین افزود: درسهای حسینی(ع) و نهضت عاشورا را بیش از پیش محور قرار دهیم، چرا که اگر کسی از این درس ها آگاهی نداشته باشد، به تعالی نخواهد رسید و لازم است همه توجه جدی به این معانی داشته باشیم و فقط سینه زنی و سیاه پوشیدن را محور قرار ندهیم.

 وی ادامه داد: اگر ستاد کرونا مجوز صادر کند، نماز ظهر عاشورا مثل سال های گذشته برگزار می شود، همانطور که نماز جمعه با نظر و تشخیص ستاد کرونا برگزار می شود و اگر تشخیص دهند که خطری برای مردم دارد، نماز جمعه هم برگزار نخواهد شد و خود آن عزیزان می گویند مساجد و نمازهای جمعه کمترین گرفتاری را در بحث کرونا دارد چرا که رعایت ها بیشتر و اصولی است.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: چندین سال پیش اذان ظهر عاشورا به خاطر صدای طبل و شیپور شنیده نمی شد، اما این سال ها شاهدیم که در زمان اذان ظهر عاشورا سکوت می شود و دسته ها خودشان را هماهنگ می کنند.

 خطیب نماز جمعه قزوین با تاکید بر اینکه حفظ سلامت وظیفه دینی و همگانی ماست، عنوان کرد: واقعا باید به موضوع سلامت اهمیت ویژه ای بدهیم و این خیلی بد است که در مملکت ما آمار کرونا هر روز افزایش پیدا کند، این در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید مراعات کنیم.

وی با قدردانی از کادر درمان، پرستاران و پزشکان، افزود: این قشر زحمت کش، جان خود را برای سلامتی مردم به خطر می اندازند و برخی شهید سلامت شدند و زحمات این عزیزان را قدردانی می کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: استان و قزوین در بحث مواسات در کشور جایگاه برجسته ای پیدا کرد و بارها محوطه مسجدالنبی(ص) پر از بسته های کمک معیشتی شد و به دست نیازمندان رسید و امید می رود که باز هم شاهد ادامه این روند باشیم. بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص کاسبان جزئی که آسیب دیده اند و معیشتشان دچار مشکل شده است نیز مورد توجه قرار گیرد و وظیفه داریم نهضت مواسات را با جدیت بیشتری ادامه دهیم و به هم‌نوعان خود کمک کنیم و یقین بدانیم خدا ده برابر پاسخ می دهد و این منفعت پرسود معامله با خدا را از دست ندهیم.

 امام جمعه قزوین با اشاره به سالگرد بازگشت آزادگان به میهن، خاطرنشان کرد: ما دست و پای آزادگان عزیز را می بوسیم و برای آزادگان استان احترام ویژه قائل هستیم و آنها را پاسداران ارزش های انقلابی می دانیم و هر کجا آزاده ای را می بینیم، مشاهده می کنیم نگاه های عدالت مدارانه و ارزش های انقلابی در مورد توجه است.

 وی افزود: برای همه آزادگان، سلامتی مسالت داریم و برای عزیزانی که از دنیا رفته اند، به ویژه سرور آزادگان عالم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی و سرلشکر عزیز حسین لشکری علو درجات را مسالت می کنیم.

 امام جمعه قزوین  با اشاره به سیل الموت و آوج، اظهار کرد: بنده فرصت کردم از مناطق سیل زده الموت، بازدیدی داشته باشم و از نزدیک شرایط را ببینم. مساله خیلی جدی تر از آن چیزی است که گزارشی را از تلویزیون دیدیم و مشاهده کردم که خسارت های جدی در زمان کمی وارد کرده است.

 خطیب نماز جمعه قزوین با قدردانی از نیروهای جهادی استان قزوین بیان کرد: نیروهای جهادی و مومن از جای جای استان در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و شبانه روز تلاش می کنند تا گرفتاری ها را از سر مردم بردارند تا همه چیز به حالت اول بازگردد و این مهم را شاهد بودیم.

 وی ادامه داد: سردار رفیعی آتانی، فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان و یاران ایشان با جدیت پای کار بودند و خیلی کارها را پیش بردند. نهادهای دولتی، استاندار محترم و مسئولان دیگر نیز پای کار بودند تا مردم را از گرفتاری سیل نجات دهند و در آوج هم فعالیت هایی صورت گرفته است که از آن خدمات نیز اطلاع دارم و توفیق نشده که خدمت آن عزیزان برسم و از آن عزیزان عذرخواهی می کنم که توفیق خدمت حضوری نداشتم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کودتای آمریکایی برای بازگرداندن شاه مطرود در سال ۱۳۳۲ اتفاق افتاده و این خاطره تلخ دخالت در آسایش و امنیت مردم بود. از آن سوی دنیا گرگ های آدم خوار آمدند گرگ پرورش یافته خودشان را بر مردم مسلط کنند و خیلی خوشحال هستیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت و احترام مردم به جای خودش بازگشت و این مردم هستند که خودشان تصمیم می گیرند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روزهای گذشته مداح انقلابی و مومن مرحوم علی اکبر حدادزادگان به رحمت خدا رفتند، همچنین هنرمند متعهدی به نام علی سلیمانی نیز در این ایام به رحمت خدا رفت که به خانواده های آنها تسلیت عرض می کنم و از خداوند برای آنها مغفرت و رضوان طلب می کنیم.

 وی به وقایع افغانستان اشاره کرد و بیان کرد: از خداوند برای مردم مسلمان، دوست و برادر افغانستان صلح، آرامش و امنیت می خواهیم و ملتمسانه می خواهیم شر اشرار، شیطنت های اجانب را از سر مردم مظلوم و مسلمان افغانستان بر دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha