یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: چرا باید کمبود تولید برق داشته باشیم؟ چرا در ده سال اخیر فکری برای جبران کمبود نشده است و یا مردم باید تبعات امضای برخی معاهدات مخفیانه را تحمل کنند؟.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در برنامه پیام جمعه این هفته تبریز گفت: علت کمبود برق هر چه که باشد نباید مردم دچار زحمت و اذیت شوند. حقیقتا مردم ایران اسلامی و مردم تبریز مردمان فداکار، صبور و نجیبی هستند و سزاوار این بی مهری و کم لطفی شرکت توزیع برق نیستند.

وی افزود: چرا باید کمبود تولید برق داشته باشیم ؟ چرا در ۱۰ سال اخیر فکری برای جبران کمبود نشده است؟ مردم باید تبعات امضای برخی معاهدات مخفیانه را تحمل کنند؟

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، میزان خاموشی های تبریز را که ۳۰۰ مگاوات یعنی حدود ۳۰ درصد برق مورد نیاز است را با سایر کلانشهرها مقایسه و در این مورد از مسئولین امر سؤال و پیگیری کنند و ببینند آیا این حجم از خاموشی در تبریز عادلانه است؟

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از تلاش های شبانه روزی کارکنان شرکت برق استان آذربایجان شرقی چه در تولید و چه در توزیع تشکر کرد و خواستار رفع خاموشی ها شد.

امام جمعه تبریز در ادامه افزود: اولین اولویت دولت مردمی؛ باید رفع مشکلات اقتصادی از طرق تقویت تولید داخلی‌، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، ایجاد اشتغال برای جوانان‌، حفظ و تقویت ارزش پول ملّی‌ و حل مشکل گرانی‌ باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به انتشار عکس سفرای روسیه و انگلیس اشاره و اظهار کرد: رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی ادبانه را جبران نمی کند. او باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.

امام جمعه تبریز افزود: سفیر جدید انگلیس که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد .

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه سخنان خود گفت: پدران و مادرانی که حساسیت و همت لازم نسبت به شناخت و تامین حقوق اساسی فرزندان خود در مقطع سرنوشت ساز دوران کودکی را نداشته باشند در دنیا و آخرت در برابر فرزندان خود شرمنده خواهند بود.

وی افزود: محرم؛ بهترین فرصت برای بازخوانی و بازنگری در سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است؛ فرهنگ عاشورا بهترین ظرفیت برای تنظیم سبک زندگی انسان های حقیقت جو و حقیقت طلب است.

امام جمعه تبریز گفت: امر به معروف و نهی از منکر، شاه کلید بررسی قیام عاشورا و شاه بیت زندگی فردی و اجتماعی سیدالشهداء علیه السلام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha