شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهر آرا قزوین

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: شناخت اهداف و فلسفه قیام عاشورا مهمترین مسئله ای است که باید در عزاداری ها و مراسم های ماه محرم و صفر مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، صبح امروز در جلسه ای با اساتید مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: امام حسین(ع) برای بقای اسلام مصیبت‌ها را تحمل کردند و ما نیز امروز باید شیوه سید الشهدا(ع) را در پیش بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین، بصیرت را از درس های عاشورای حسینی دانست و اظهار کرد: مقام‌معظم رهبری همواره خواص را به داشتن بصیرت سفارش می کنند  و خوشبختانه مردم‌ ما با بصیرت هستند و هر جا احساس کردند برای حفظ دین باید حرکتی کنند، وارد صحنه می شوند.

وی عنوان کرد: شناخت اهداف و فلسفه قیام عاشورا مهمترین مسئله ای است که باید در عزاداری ها و مراسم های ماه محرم و صفر مورد توجه قرار بگیرد.

 حجت الاسلام مهر آرا بیان کرد: در جامعه ای که جمع کثیری از مردم منحرف شده بودند و راه را از بیراهه تشخیص نمی دادند و بدعت های بنی امیه دین را به ورطه انحراف و نابودی می برد، حضرت سیدالشهدا(ع) با سلاح بصیرت در برابر کفر و شرک و جهالت قیام کردند و نقشه راه اسلام ناب محمدی و اصول و مبانی شیعه را ترسیم کردند.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: عاشورا دانشگاه بزرگی است که استاد آن امام حسین(ع)، شاگردان آن نیز مردم و عزاداران حسینی هستند و هر کس ادب، ارادت و اخلاق داشته باشد، می تواند وارد آن شود.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha