شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طرح شهید سلیمانی
طرح شهید سلیمانی

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمک‌رسانی و مراقبت از ١٣ هزار خانواده چهارمحال و بختیاری در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در ایام کرونا، گفت: مردم از مهمان‌پذیری در ایام تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و رئیس قرارگاه استانی سپهبد شهید سلیمانی، عصر شنبه، در جلسه با اعضای این قرارگاه در جهت مقابله با موج پنجم ویروس کرونا با اشاره به طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: این طرح با سه هدف مهم تشکیل شده که کمک به دانشگاه علوم پزشکی در جهت بیماریابی یکی از مهمترین اهداف و دومین هدف نیز کمک، مراقبت و فراهم‌سازی امکانات دارویی برای بیماران کرونایی تحت نظر در خانه‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ١٣ هزار خانواده در خانه‌ها تحت مراقبت قرار گرفته‌اند، افزود: هدف مهم‌تر، اجرای طرح مواسات، کمک مؤمنانه، همدلی و کمک رساندن به نیازمندان بود که خوشبختانه استان چهارمحال و بختیاری توانست در هر سه هدف نسبت به وضعیت کشوری رتبه خوبی را به دست آورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز در جلسه ستاد ملی کرونا  نسبت به تشدید محدودیت‌ها و تعطیلات سراسری تصمیماتی گرفته شد، خاطرنشان کرد: ممنوعیت شدیدتری نسبت به گذشته در جاده‌ها ایجاد شده، صنوف و ادارات به‌جز گروه الف به مدت یک هفته تعطیل شده و جرائم خودرویی نیز در اسرع وقت بازنگری خواهند شد.

عباسی بیان کرد: هرقدر تصمیمات سخت گرفته شود، جرائم بیشتر شود و برخوردها شدیدتر شود، تا زمانی که خود مردم این تصمیمات و محدودیت‌ها را اعمال نکنند، هم خودشان و هم دیگران را در خطر مبتلا به کرونا قرار داده و گرفتار می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون مسافر از استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با در ایام تاسوعا و عاشورا نزد خانواده‌های خود برمی‌گردند و در مراسمات عزاداری شرکت می‌کنند، تصریح کرد: از مردم استان خواهشمندیم که در این یک هفته مهمان‌ نپذیرند، به اقوام و آشنایان اجازه ورود به استان را ندهند و هیچ خدماتی هم در مراکز گردشگری، توریستی و تفریحی در عرصه عمومی ارائه داده نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر دورهمی‌ها و مهمانی‌ها زیاد شود، این چرخه دوباره در استان تکرار می‌شود. روز گذشته ٩ نفر از هم‌استانی‌هایمان بر اثر کرونا فوت کردند، چه بسا که در ادامه هم افزایش یابد و نگرانیم که این موج به موج بعد از محرم وصل شود و قابل کنترل نباشد.

عباسی در پایان اضافه کرد: هم‌اکنون دو سوم بیمارستان‌های استان پر از بیماران کرونایی بوده و یک سوم آن متعلق به بقیه بیماری‌هاست. اگر این روند ادامه یابد، بیماران دیگر را باید به جای دیگری انتقال دهیم. درحالیکه با رعایت عموم مردم و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، اکثر گرفتاری‌ها برطرف می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha