جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرارگاه سیدالشهدا

اولین جلسه قرارگاه مرکزی مردمی سیدالشهدا(ع) در حمایت از درمان بیماران کرونایی استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اولین جلسه قرارگاه مرکزی مردمی سیدالشهدا(ع) عصر دوشنبه در حمایت از درمان بیماران کرونایی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تشکیل شد.

در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی، سردار رزمجو فرمانده سپاه استان و مسئولان سازمان ها، ادارات، نهادهای مردمی و گروه های جهادی حضور داشتند. 

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات و فعالیت‌های انجام شده در عرصه درمان و مقابله با کرونا و تسلیت ایام شهادت و سوگواری امام حسین(ع)، عزم ملی و حمایت همه جانبه مردم و مسئولان برای کنترل بیماری کرونا و درمان بیماران کرونایی را خواستار شد و بیان داشت: شرایط کنونی در رابطه با امکانات درمانی و داروهای مورد نیاز و منابع انسانی بیمارستانی استان بوشهر دارای مشکلات فراوان است و باید همگان در رابطه با خدمت به مردم عزیز کوشا باشند.

امام جمعه بوشهر هدف از تشکیل قرارگاه مرکزی حمایت از درمان بیماران کرونا را حمایت های جامع در عرصه های تامین دارو، بالابردن ظرفیت سخت افزارهای درمانی و همچنین تامین منابع انسانی و پشتیبانی های مالی و امکاناتی و ایجاد سامانه عزم استانی و جذب و هماهنگی گروه های مردمی بیان کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر ادامه داد: برای عبور از این بحران نیاز به یک منظومه کامل درمانی، که آن منظومه برنامه جامع دانش بنیان پزشکی مشتمل بر تولید و تامین داروهای مورد نیاز، بالابردن ظرفیت های تجهیزات بیمارستانی و امکانات درمانی، جذب و تامین منابع انسانی کارآمد و متخصص، فرهنگ سازی مراعات شیوه نامه های بهداشتی و نهادینه کردن عمومی آن، مدیریت اجرایی کارآمد، نظارت موثر و آمایشی و عزم ملی و هماهنگی و حمایت مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در پایان عنوان کرد: تمامی مصوبات تا یک هفته آینده که جلسه دوم این قرارگاه تشکیل می شود باید اجرایی یا در دست اقدام فوری قرار گیرد و گزارش آن توسط مسئولان ذیربط در جلسه ارائه شود.

سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در سخنانی نیازمندی های مراکز درمانی و مراکز واکسیناسیون و وضعیت درمانی استان را تشریح کرد.

 سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در این جلسه مجازی از آمادگی همه جانبه سپاه پاسداران و بسیجیان استان برای مقابله با این بیماری زیر نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

مدیرکل اوقاف، رئیس موسسه عاشورائیان، مسئول گروه های جهادی سلامت، رئیس شورای راهبردی پتروشیمی ها، دبیر جمعیت هلال احمر، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه محترم جمعه استان، رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری بوشهر از جمله مسئولینی بودند که در این شورای عالی حضور داشتند.

این جلسه دارای مصوباتی بود:

۱-  ایجاد مراکز درمانی سرپایی بیماران کرونا در تمام مراکز شهرستان های استان با محوریت سپاه پاسداران و نظارت ستاد مقابله با بیماری کرونا. که هم اکنون مراکز درمانی بیماران سرپایی در برازجان در حسینیه اعظم برقرار است و در بوشهر در حوزه علمیه خواهران الزهراء(س) توسط سپاه و حمایت شورای شهر (۲ میلیارد تومان و ۳۰ تخت بیمارستانی) و دیگر مراکز حمایتی در شرف ایجاد است.

۲-  گسترش مراکز عمومی واکسیناسیون در استان و ایجاد دو مرکز دیگر در مصلای جمعه بوشهر و مدرسه معینی بعد از اتمام واکسیناسیون فرهنگیان

۳-  تخصیص مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به سپاه پاسداران جهت حمایت از مراکز واکسیناسیون زیر پوشش سپاه

۴-  تخصیص مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از طرف کمیته امداد برای بیماران کرونایی مددجویان زیر پوشش و ۴۰۰ میلیون تومان به دیگر نیازمندان با همکاری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

۵-  تخصیص مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مراکز بیمارستانی جهت تامین و خرید داروهای لازم (سرم ، متیل پردنیزولون Methylprednisolone، رمدسیویر Remdesivir و دگزامتازون Dexamethasone) و خدمت به بیماران توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد علوی 

۶-  سازماندهی ۸۰ نفر پرستار و پزشک از داوطلبان دانشجویان پرستاری و پزشکی دانشگاه بوشهر و تهران

۷-  تخصیص یک سوم از بودجه جاری زکات به درمان بیماران کرونایی در مراکز پرداخت زکات حسب ضوابط مصوب

۸-  تامین اطعام بیمارستان های استان از طریق کمیته امداد تا پایان ماه محرم و صفر یک وعده در روز

۹-  ایجاد سامانه ثبت نام داوطلبان جهت حضور در پروژه های جهادی برای خدمت در بیمارستان های استان

۱۰-  افتتاح حساب برای اخذ کمک های مردمی زیر نظر سپاه و ستاد مقابله با بیماری کرونا

۱۱-  خریداری ۱۰۰هزار سرم و اهدای آن به بیمارستان های استان توسط شورای راهبردی پتروشیمی ها

۱۲-  زیر پوشش قرار دادن شهرستان های جنوب  استان شامل شهرستان های کنگان ، عسلویه ، جم و دیر در ایجاد مراکز مردمی درمانی توسط شورای راهبردی پتروشیمی با همکاری سپاه انقلاب اسلامی و ستاد مقابله با بیماری کرونا

۱۳-  ایجاد درمانگاه مجهز و کامل برای درمان بیماران کرونایی در جزیره خارگ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تحت اشراف ستاد مقابله با بیماری کرونا

۱۴-  اعطای بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند مبتلا به کرونا در استان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه

۱۵-  اعطاء ۳۰ میلیون تومان از طرف اوقاف به موسسه عاشوراییان جهت درمان بیماران تحت پوشش

۱۶-  حمایت همه جانبه از گروه های جهادی در عرصه تامین نیازمندی ها و هدایای پایان دوره توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان

۱۷-  در اختیار قرار گرفتن تمامی حوزه های علمیه و مصلاهای جمعه به بیماران تحت درمان کرونایی 

۱۸- کمیته امداد امام خمینی (ره) متعهد گردید به میزانی که از طریق کمک های مردمی جمع آوری می گردد بسته های معیشتی تهیه نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha