پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
IMG_9541.JPG

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه رشد و سقوط همه انسان‌ها به یکدیگر گره خورده است، گفت: قرار بود تا ما تحت تربیت خداوند قرار بگیریم و به عنوان خلیفة الله از ما یاد شود، اما در دنیا زیر این قرار زدیم و درگیر بازی‌های دنیایی شدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی، با اشاره به اینکه مسئله فساد و اصلاح در جامعه ۵۰ بار در قرآن کریم استفاده شده است، اظهار داشت: این تکرار نشان دهنده اهمیت مبارزه با فساد در حاکمیت انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) نیز یک قیام مصلحانه و برای مبارزه با فساد بود، مطرح کرد: کمتر مسئله‌ای وجود دارد که خداوند اینقدر در رابطه با آن به صورت صریح نهی کند و تاکید بر این موضوع داشته باشد که جامعه نباید به بستری برای فساد تبدیل شود.

امام جمعه همدان به تشریح چرایی مبارزه با فساد پرداخت و یادآور شد: پروردگار حرف خودش را به صورت روشن بیان می‌کند تا کسی بهانه‌ای نداشته باشد و لذا در قیامت برای هیچ کس راه بهانه جویی و فرار از پاسخ وجود نخواهد داشت.

وی افزود: امروز چه کسی می‌تواند ادعا کند که حرف حق به گوش من نرسیده، خصوصا در بین امت اسلامی و جمهوری اسلامی با وجود حوزه‌های علمیه و علمای حاضر.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه سنت اول خدا بر این است کسی حق ندارد فاسد شدن خود را گردن خراب بودن جامعه بیندازد، عنوان کرد: اگر کسی اراده کند که در صراط مستقیم و مسیر حق قرار گیرد، حتی اگر تمام عالم نیز فاسد باشد، بازهم می‌تواند به این هدف دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن به صورت جد بر سالم بودن فضای جامعه تاکید دارد، ابراز کرد: اینکه اسلام اجازه فاسد بودن فضای عمومی را نمی‌دهد به این دلیل است که فساد دارای قدرت سرایت پذیری است و وجود آن در جامعه زمینه را برای همگانی شدن در بین مردم فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه انبیا برای مبارزه با فساد آمدند، گفت: دزد تنها از یک خانه سرقت می‌کند و یا یک ماشین را می‌دزدد، اما مسئله اصلی آن است که با این کار امنیت روانی جامعه به خطر  افتاده است.

منطق غرب، هدف خلقت انسان را در حد حیوان تنزل داده است

وی با تاکید بر اینکه رشد و سقوط همه انسان‌ها به یکدیگر گره خورده است، یادآور شد: هدف خداوند متعال از آفرینش انسان آن بود که من و شما خلیفه بر روی زمین شویم و اسمای الهی در وجود ما متجلی شود، اما جامعه فاسد در هدف خلقت اختلال ایجاد می‌کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان منطق دنیا غرب مطرح می‌شود، به این صورت است که انسان هر چه می‌تواند در دنیا لذت ببرد و آزاد باشد مگر آنکه این آزادی به دیگران آسیب بزند و لذا مشاهده می‌کنیم که همجنس گرایی نیز قانون می‌شود و برای آن تبلیغ می‌کنند، چرا که از دید آنها انسان یک موجود ۸۰ ساله است و خبری از آخرت و قیامت نیست.

وی با بیان اینکه این تفکر هدف خلقت انسان را در حد یک حیوان تنزل می‌دهد، اظهار داشت: قرار بود تا ما تحت تربیت خداوند قرار بگیریم و به عنوان خلیفه الله از ما یاد شود، اما در دنیا زیر این قرار زدیم و درگیر بازی‌های دنیایی شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه فرد فاسد، زمینه فساد در جامعه را فراهم می‌کند، گفت: کسی که در جامعه فساد ایجاد می‌کند، در قیامت نه تنها باید بار گناه خود که سنگینی گناه دیگران که به خاطر فساد او دچار خطا شدند را نیز تحمل کند.

انتهای پیام. /
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha