یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماندگاری

حوزه/ کارشناس دینی گفت: مشکل امروز جامعه ما این است که خدا گمشده ماست، اگر به خدا اعتماد کنیم فقط به او تکیه می کنیم نه دیگران.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری، شامگاه دوشنبه در مجلس عزای حسینی در مسجد آقا نور اصفهان، اظهار کرد:  در روز عاشورا، یاران کربلایی امام حسین(ع) فقط امید به خدا داشتند و این رمز ماندگاری آنها است؛ مشکل امروز جامعه ما این است که خدا گمشده ماست، اگر به خدا اعتماد کنیم فقط به او تکیه می کنیم نه دیگران.

وی اظهار کرد: طبق آیه ای در سوره منافقین «وَ لِلّٰهِ خَزٰائِنُ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ وَ لٰکِنَّ اَلْمُنٰافِقِینَ لاٰ یَفْقَهُونَ...،  خزائن آسمان و زمین دست خدا است»، ولی  اعتماد ما به صندوق دولت، بیشتر از صندوق خزائن خدا است.

کارشناس دینی افزود: طبق آیه ۲ سوره طلاق، سه راهکار افزایش رزق خداوند، این است که اول بی دینی نکنید، دوم بی انصافی نکنید و سوم آنکه تنبلی نکنید؛ مشکل امروز جامعه ما تنبلی بوده و نمی دانیم رازق خداوند است.

وی عنوان کرد: اگر کسی به آیه ۷ سوره فتح «وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا» اعتماد کرد، دیگر از کسی جز خداوند نمی هراسد؛ مردم کوفه از لشکر یزدیان ترسیدند که امام خود را تنها گذاشتند.

کارشناس دینی خاطر نشان کرد: خداوند نقشه راه را در اختیار انسان قرار داده که با آن به گنج سعادت خواهد رسید و همچنین سدی در برابر سقوط در دره های هولناک گناه است.

وی در ادامه گفت: در این دنیا اسبابی  وجود دارد، مانند نیاز رفع تشنگی که با اسباب آب رفع می شود، همه انسانها این رابطه را می شناسند. اما تفاوت نگاه امام حسین علیه السلام با افراد دیگر این است که ما اسباب را بدون اراده و مشیت خداوند می‌دانیم، ولی امام حسین علیه‌السلام اسباب را در کنار خداوند می دانستند و دنیا بدون خداوند برای ایشان معنا و مفهومی نداشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha