دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام میرزامحمدی

حوزه/ سخنران و خطیب حوزوی گفت: حقیقتاً سبک زندگی حسینی، مصداق بارز حیات طیبه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام قم با اشاره به زوایایی از مذمت دلبستگی به دنیا در کلام امام حسین(ع) اظهار داشت: سخنان و خطبه سیدالشهدا(ع) در شب و روز عاشورا، حاوی نکات و درس های بسیار آموزنده ای است برای کسانی که می خواهند در دنیا با آزادگی زندگی کرده و در آخرت عاقبت بخیر محشور شوند.

وی با بیان این که سبک زندگی حسینی، مصداق بارز حیات طیبه است، افزود: کسانی که با همین دنیا، دینشان را حفظ می کنند و قلبشان مشغول حب دنیا نمی شود، واجد حیات طیبه می شوند و در ردیف و جایگاه ملائکه و اولیای الهی قرار می گیرند.

این خطیب  حوزوی همچنین با اشاره به این که در کربلا دو گروه شامل حزب الشیطان و حزب الله مقابل همدیگر صف آرایی کردند، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، حزب شیطان دائم اهل خسران دائمی هستند و از آن سو حزب الله همواره اهل فلاح و رستگاری هستند، کما این که بر اساس آموزه های ما، ائمه نار و ائمه نور همیشه در ستیز هستند و این جدال حق و باطل تمام شدنی نیست.

وی ابراز داشت: شب عاشورا، عده ای که به ظاهر با امام حسین(ع) بودند، وقتی دیدند دنیایشان به خطر افتاده، شبانه از حضرت جدا شدند و آن جا مرز دین داری مشخص شد، اما کسانی که با سیدالشهدا(ع) ماندند، روز عاشورا به بالاترین نقطه رستگاری رسیدند و برای همیشه در تاریخ بشریت جاودانه شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha