شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: نظم و فواصل فیزیکی در اقامه‌ نماز ظهر عاشورای امسال بیشتر رعایت شد و شور حسینی را شب عاشورا، روز عاشورا و ایام دهه اول محرم شاهد بودیم.

 حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در حاشیه برگزاری اقامه نماز ظهر عاشورا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: امام حسین(ع) برای اقامه نماز قیام کردند و در ظهر عاشورا با تمام شرایط سخت و حساس به نماز ایستادند تا عظمت و بزرگی این فریضه مهم دینی را به مردم عالم در گذر تاریخ نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: جایگاه نماز را وقتی درک می‌کنیم که به مضمون این دعای حضرت ابراهیم خلیل(ع) که می‌فرمایند: "رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ" به خوبی واقف شویم. به همین علت ما در محضر ائمه علیهم‌السلام، شهیدان و انسان‌های مومن و مجاهد در راه خدا عبارت «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ، وَآتَیْتَ الزَّکَاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِ» را به کار می‌بریم.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) برای اقامه نماز قیام خواهند کرد و جهان با اقامه نماز ایشان و جامعه اسلامی رنگ عدالت، رحمت، مهربانی و تمام زیبایی‌ها را خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: نظم و فواصل فیزیکی در اقامه‌ نماز ظهر عاشورای امسال بیشتر رعایت شد، این در حالی است که شور حسینی را شب عاشورا، روز عاشورا و ایام دهه اول محرم شاهد بودیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه با اشاره به اینکه مردم ما وفاداری را از حضرت ابالفضل العباس(ع) یاد گرفته‌اند، عنوان کرد: ملت عزیز ایران در پیروزی انقلاب و دفاع از حرم عمه سادات(س) وفاداری کردند تا نشان دهند که منتظر ظهور منجی عالم بشریت و گسترش عدل در عالم هستند.

امام جمعه قزوین با تقدیر از مردم متدین و سوگوار استان قزوین در برگزاری دهه اول ماه محرم بیان کرد: خدا را شاکریم که این توفیق را به ملت ایران داد تا علی رغم محدودیت‌های کرونا، مراسم سوگواری سید الشهدا(ع) را به نحو شایسته‌ای برگزار کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حضور پرشور مردم در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها بسیارستودنی است و مردم سنگ تمام گذاشتند.

تقدیر امام جمعه قزوین از نمازگراران ظهر عاشورا

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha