سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه همه باید از هشت سال گذشته عبرت بگیرند، گفت: در این هشت سال برخی به بیگانه اعتماد کردند، اما اعتماد به بیگانه هیچ مشکلی از مشکلات جامعه ما را حل نکرد، به همین دلیل در دولت جدید باید با قطع امید از بیگانگان، تنها به توان جوانان و توانمندی داخلی خود تکیه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد که با حضور نمازگزاران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری مقابله با بیماری کرونا را مسئله اول کشور مطرح می‌کنند یعنی همه نظام باید با مجموعه درمانی همراه شده و کمک کنند تا جلوی این ویروس را بگیرند.

وی افزود: اینکه الآن روزی بیش از ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده و خانواده‌ها عزادار می‌شوند موضوع کم و کوچکی نیست؛ لذا مقام معظم رهبری مبارزه با این بیماری را تکلیف و وظیفه نخست برای همه بیان کردند.

همه نهادها باید به کمک کادر درمان بیایند

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: در این راستا باید همه نهادها و دستگاه‌ها اعم از نیروهای نظامی و انتظامی، هلال‌احمر، آموزش‌وپرورش و ... در صورت اعلام نیاز مجموعه درمانی، هر امکان و امکاناتی که دارند را در اختیار آن‌ها بگذارند.

وی تصریح کرد: نهاد امامت جمعه در سراسر استان نیز اعلام آمادگی کرده تا در صورت اعلام نیاز علوم پزشکی، فضای همه مصلاهای نماز جمعه در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

اغلب هیئات عزاداری خراسان شمالی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی قریب به‌اتفاق هیئات عزاداری در استان، اظهار کرد: عزاداران و هیئات در این ایام شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به‌خوبی رعایت کرده و مسئولان نهاد تبلیغات اسلامی نیز در تمام ۱۰ شب به هیئات مختلف سرکشی می‌کردند و اگر در جایی این پروتکل‌ها رعایت نمی‌شد، تذکر می‌دادند که از همه آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین از مشارکت هیئات عزاداری در جمع‌آوری اقلام مورد نیاز درمان بیماران کرونا ازجمله کپسول اکسیژن قدردانی کرد و اقدام هلال‌احمر در راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و اعلام آمادگی بسیجیان برای کمک به کادر درمانی را نیز ستود.

دولت سیزدهم مبارزه با فساد و رانت را سرلوحه خود قرار دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، اظهار کرد: از همه دولتمردان و وزرایی که به‌زودی کار خود را شروع می‌کنند و نیز مدیران دولتی در استان انتظار داریم مبارزه با فساد و رانت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، زیرا در انتخابات اخیر مردم به این شعار رأی دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: اگر مردم صلابت مسئولین و نظام اداری را ببینید بدون شک هر کمکی از دست آن‌ها بربیاید به نظام و دولت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی تکلیف دیگر دولت است، افزود: از حضور در میان مردم و ورود میدانی رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه قدردانی کرده و خواستار تداوم این روند هستیم، زیرا اگر در میدان اقتصاد و عمل، دولتمردان و مسئولان سایر قوا همراه مردم نباشند مشکل حل نمی‌شود، ازاین‌رو انتظار می‌رود هر سه قوه از ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی کشور بیشتر استفاده کنند تا مشکلات موجود مرتفع شود.

همه از هشت سال گذشته عبرت گیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه همه باید از هشت سال گذشته عبرت گیرند، گفت: در این هشت سال برخی به بیگانه اعتماد کردند، اما اعتماد به بیگانه هیچ مشکلی از مشکلات جامعه ما را حل نکرد، به همین دلیل در دولت جدید باید از ایده‌ها و طرح‌های جوانان و توان و توانمندی داخلی بهره برده و مسئولیت‌ها را به نخبگان و دلسوزان جامعه بسپاریم.

وی همچنین بر خنثی‌سازی تحریم‌ها برای کاهش مشکلات مردم تأکید و خاطرنشان کرد: شاید نتوانیم تحریم‌ها را به‌طور کامل از بین ببریم، اما خنثی‌سازی آن‌ها امکان دارد که خنثی‌سازی تحریم‌ها نیز درگرو ورود قدرتمندانه به عرصه رونق تولید با استفاده از ظرفیت داخلی و توانمندی جوانان است تا از این طریق دشمن مجبور به عقب‌نشینی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha