جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ امام حسین علیه السلام با قیام خود مساله امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی احیا کردند. امروزه نیز این فرهنگ باید در جامعه به شیوه مناسب و شایسته رواج بیشتر پیدا کند.

آیت الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ایام سوگواری سالار شهیدان، بیان کرد: واقعه عاشورا یکی از بزرگترین افتخارات شیعه در طول دوران است و همه شیعیان باید قدر آن را بدانند و نسل به نسل در بزرگداشت عاشورا بیشتر همت کنند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اهمیت مراسم عزاداری امام حسین بیان داشت: به لطف خدا دوستداران اهل بیت(ع) خیمه عزای اهل بیت علیهم السلام را اقامه کردند و تا حد زیادی دستورالعمل  های بهداشتی در امکان مذهبی و مراسمات رعایت شد. بی شک عزاداری برای سید و سالار شهیدان منشا خیرات فراوانی در جامعه می شود.


عضو جامعه مدرسین ضمن تاکید بر درس آموزی از قیام سیدالشهدا بیان داشت: در کنار عزاداری های با شکوه باید درس مقاومت و ایستادگی از این واقعه عظیم یاد گرفت. درسی که از عاشورا باید فرا گرفت این است که زیر بار ظلم نرویم و حقایق را بیان کنیم.

آیت الله فقیهی، پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی را از دیگر درس های مهم واقعه عاشورا برای جهانیان برشمرد و بیان کرد: یاران حضرت  سید الشهدا(ع) مظهر احترام به ارزش های انسانی را در عاشورا رقم زدند.
وی ضمن اشاره به مساله امر به معروف و نهی از منکر، خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام با قیام خود مساله امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی احیا کردند. امروزه نیز این فرهنگ باید در جامعه به شیوه مناسب و شایسته رواج بیشتر پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    فعلا که امربمعروف ونهی از منکر ،درجامعه ی ما فراموش شده است.