یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصطفی سعادت طلب

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: از جمله عواملی که به تحقق شهر هوشمند کمک می کند، وجود مدیریت واحد شهری است.

مصطفی سعادت طلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که اهداف مدنظر در شهر هوشمند در سایه مدیریت واحد شهری، بهتر امکان تحقق دارد، اظهار داشت: آنچه قابل توجه است این که با وجود مدیریت واحد شهری، زمینه های لازم برای تحقق شهر هوشمند فراهم می شود، ضمن آن که به این وسیله موانع و مشکلات فراروی این مساله نیز برچیده می گردد.

وی افزود: البته برای تحقق شهر هوشمند باید همه مؤلفه ها به درستی رعایت شود، اعم از مباحث مرتبط با ساخت و ساز و شهرسازی، ترافیک، آلودگی هوا و ...، به طوری که ضمن توجه به همه ظرفیت ها از تک بُعدی نگری در این زمینه پرهیز شود.

وی با بیان این که در سال های گذشته کارهای خوبی برای تحقق زیرساخت های شهر هوشمند در قم انجام شده است، گفت: البته شهرداری به عنوان محور این بحث، از ابتدا به فکر بوده، هر چند شاید ایده آل نبوده اما پیشنهادهای خوبی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده، منتهای مراتب آن چه مهم است این که این جریان حمایتی به یک جریان پایدار در تحقق شهر هوشمند تبدیل شود.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم همچنین افزود: به عقیده بنده، این مساله باید به شکل کامل دنبال شود، به این معنا که بودجه سالانه داشته باشد و جزو اولویت های اصلی مدیریت شهری باشد.

وی در خاتمه گفت: البته گاهی اوقات دیده می شود که برخی در مدیریت شهری به جهت آن که شهر هوشمند با خود شفافیت می آورد، چندان موافق نیستند اما مهم آن است که بدانیم در راستای مقابله با فساد و تقویت سیستم نظارتی باید به سمت شهر هوشمند برویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha