پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد رضا حکیمی

حوزه/ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات ـ حوزه های علمیه در پیامی درگذشت استاد محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات ـ حوزه های علمیه در پی درگذشت استاد محمدرضا حکیمی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تبارک و تعالی الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لایخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا (احزاب: ۳۹)
درگذشت استاد علامه محمدرضا حکیمی برای ضایعه ای غم‌بار بود. او دانشمندی متفکر، نویسنده‌ای توانا، اندیشمندی نوآفرین و یک‌انقلابی عدالتخواه بود. حکیمی عمر پر برکت خود را در فهم، بازآفرینی، تبلیغ و بسط معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام سپری کرده و ده‌ها اثر ارزشمند و کم نظیر در حوزه معارف الهی به اندیشه‌ورزان و طالبان حقیقت هدیه کرد.

حکیمی بر مبنای فکری خود و با مجاهدت علمی و اخلاص عملی نشان داد که می‌توان عقلانیت نابِ نهفته در معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام را کشف کرده و همراه تحولات زمانه و نیازهای نو به نو انسان‌ها و متناسب با فهم تکامل یافته بشر نسخه شفابخش دین را تبیین نمود.

ویژگی بارز و برجسته علامه حکیمی، که او را در میان اندیشمندان محققان قلمرو معارف دینی متمایز می‌ساخت، عدالتخواهی وی بود و تا آخرین روزهای حیات، لحظه‌ای از اندیشیدن و تلاش برای بسط مفهومی، آموزه‌ای و عملی این ارزش ناب الهی و انسانی غفلت نورزید. مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه رحلت این عالم عامل و فقیه ژرف‌اندیش و متفکر ادیب را به محضر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، علمای حوزه علمیه خراسان، شاگردان و عموم علاقه‌مندان ایشان تسلیت گفته و علو درجات معنوی ایشان را از درگاه خداوند حکیم و مهربان تمنا داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha