شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گام های خوشبختی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: رفتار و گفتار صحیح که از اخلاق سرچشمه گرفته باشد، محبت همسر و فرزند را جلب می کند و این بزرگترین پشتوانه زندگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، اشرف جهانشاهی، استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران اصفهان، در کارگاه مهارت های همسرداری با عنوان «گام های خوشبختی» در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) نائین با اشاره به اینکه پایه و اساس اجتماع بشری ازدواج و تشکیل خانواده است، گفت: زن و شوهر به تنهایی ناقص و هر کدام تکمیل کننده دیگری هستند و با سنت حسنه ازدواج است که زن و شوهر در کنار یکدیگر تکمیل می شوند و به آرامش و سکینه دست پیدا می کنند.

وی از عوامل موثر موفقیت در زندگی را کسب مهارت های زندگی معرفی کرد و گفت: کم توجهی به مهارت های زندگی و عدم آموزش آن، سبب آسیب جدی به زندگی زوجین شده و برعکس آموزش مستمر و جدی گرفتن آن تضمین کننده و باعث سلامت زندگی مشترک می باشد.

جهانشاهی همچنین با اشاره به نقش اخلاق در زندگی زوجین گفت: برای داشتن زندگی موفق اخلاق باید محور زندگی باشد؛ روح زندگی بر محبت، آرامش، مهربانی، خوش اخلاقی و رضایت استوار است.

مشاور خانواده با اشاره به اینکه بسیاری از زندگی هایی که به لبه پرتگاه می رسند و دچار بحران می شوند، با اخلاق به حالت طبیعی بر می گردند، گفت: در بسیاری از خانواده ها به واسطه اخلاق از خیانت همسران به همدیگر جلوگیری شده است.

وی در پایان گفت: رفتار و گفتار صحیح که از اخلاق سرچشمه گرفته باشد، محبت همسر و فرزند را جلب می کند و این بزرگترین پشتوانه زندگی است.

گفتنی است، کارگاه گام های خوشبختی به صورت مجازی و از طریق سامانه سیما مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حضور طلاب خواهر متاهل و همسران آنها برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 77 IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    خیلی خلاصه بود