یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با تاکید بر این که دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشند، گفت: پاسخگویی و در دسترس بودن و گفتگوی رودرو با مردم و درمیان گذاشتن کامیابی‌ها و ناکامی‌ها بامردم اقناع افکار عمومی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در برنامه پیام جمعه این هفته (۵ شهریور۱۴۰۰) تبریز گفت: دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد. همه می‌دانیم که مشکلات متعدد است و معضلات اقتصادی و معیشتی نیاز به اقدامات فوریتی و میان مدت و دراز مدت دارد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی باشد ، دولت و اعضای آن باید یکصدا و هماهنگ باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: دولت سیزدهم در تمام سطوح از بالا تا پایین باید نماد مسئولیت‌پذیری و نقدپذیری و سعه‌صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگانی باشد. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشد. پاسخگویی و در دسترس بودن و گفتگوی رودرو با مردم و درمیان گذاشتن کامیابی‌ها و ناکامی‌ها بامردم اقناع افکار عمومی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه تبریز افزود: آنچه مسلم است این‌که نباید افغانستان گرفتار جنگ داخلی شود و گفتگوهای بین‌الافغانی تداوم یافته و منجر به‌حکومت فراگیر با عدم دخالت آمریکا گردد. این سیاستی است که نهادهای مختلف ایرانی در ارتباط با موضوع افغانستان از چند مسیر پیگیری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: هفته دولت، هفته سپاس و قدردانی از دولت مردانی است که در راه خدمت به مردم گام برمیدارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: رجایی و باهنر، دو نام اشنا و دو وجود با برکت و دو انسان مکتبی ـ انقلابی، تا ابد در یاد امت اسلامی زنده و جاویدانند. 

وی افزود: بی توجهی و یا کم توجهی نسبت به سنت های دینی ؛ یکی از آسیب های زندگی مدرن می باشد که خانواده های محترم و مسئولین فرهنگی جامعه نباید از آن غافل باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اصیل ترین نهاد اجتماعی و موثرترین عنصر تربیتی در شکل گیری شخصیت فکری و اخلاقی انسان ؛ نهاد خانواده می باشد اثرات بی توجهی به جایگاه خانواده در تربیت فکری و اخلاقی انسان ؛ با هیچ جایگزین دیگری قابل جبران نخواهد بود.

وی افزود: در سبک زندگی عاشورایی؛ توجه به مقوله  ازدواج ؛ مسأله ای زیر بنایی می‌باشد ؛ در هر خانواده ای و با هر پدر و مادری  نمی توان بسترهای لازم برای تربیت فرزندان عاشورایی را فراهم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha