جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر|واکسیناسیون گروه های هدف در مرکز واکسیناسیون گفتگوی تمدن ها

حوزه/ کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به طرح وزارت بهداشت برای صدور کارت واکسیناسیون گفت: این اقدام بهترین گام در جهت واکسینه کردن عمومی مردم است.

حسن محمدی کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر اظهار داشت: ورود گونه جدید ویروس، ساده‌انگاری مردم و درصد آمار افراد واکسینه شده سه عامل اصلی بروز شرایط کنونی در کشور است.

وی افزایش تعداد افراد واکسینه شدن را مهم‌ترین راه‌حل در مقطع کنونی دانست و گفت: مقایسه آمار کشورهایی که به میزان زیادی افراد خود را واکسینه کرده‌اند در برابر کشورهایی که میزان افراد واکسینه شده‌ای کمتری دارند نشان می‌دهد که به چه میزان انجام واکسیناسیون در کاهش بیماران و فوتی‌ها تأثیر دارد.

محمدی اقدام جدید وزیر بهداشت در صدور کارت واکسیناسیون را مهم برشمرد و بیان داشت: در بسیاری از کشورها این اقدام صورت‌گرفته و نشان می‌دهد که این اقدام در متقاعدکردن افراد برای تزریق واکسن تأثیر زیادی دارد.

وی به پیک کنونی بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون تمامی ظرفیت‌های بیمارستان‌های کشور و خصوصاً تهران تکمیل است و نیاز است که برای مهار بیماری مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha