دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاون اقتصادی رئیس جمهور

حوزه/معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در بحث پژوهش ارتباط دادن کارهای پژوهشی با مسائل روز جامعه بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیرتشخیص مصلحت نظام در دیدار محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا، پس از ارائه گزارش وی، اقدامات مرکز پژوهشی مبنا بر روی ابرمسائل کشور را بسیار ارزشمند برشمرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: هم‌گروه‌های علمی، هم فعالیت‌ها و پژوهش‌های مبنا خوب است،  به خصوص در بُعد نظری و توجه به صاحب‌نظران که دارای ایده‌هایی هستند و دسترسی به این ایده‌ها و نظرات برای نظام بسیار راهگشاست. در بحث پژوهش ارتباط دادن کارهای پژوهشی با مسائل روز جامعه بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: متدولوژی و نگاه مرکز پژوهشی مبنا بسیار خوب است. محتواهایی هم که تاکنون فراهم کرده‌اید، محتواهای خوبی است و در فعالیت‌هایی که من می‌بینم انسجام وجود دارد. بنابراین ما در کشور به چنین مجموعه‌هایی توجه و عنایت ویژه‌ای داریم.

رضایی ادامه داد: در خصوص کلان پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی  پیش‌قدم شوید، و طرحی را که می‌خواهید از صفرتا صد، مسائل فرهنگی - اجتماعی آن را شناسایی، بررسی و سنجش کرده و می‌توانید با رصد دقیق آسیب‌های منطقه‌ای، مساجد، مدارس، مسائل دینی در آن جامعه را مورد واکاوی قرار داده و اگر آسیب جدی رؤیت شد راه علاج آن را ارائه کنید.

در ادامه این دیدار حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی اظهارکرد: همان‌طور که بیان شد کشور با مسائل و مشکلات فراوانی روبه‌رو است، شناسایی مسائل و به‌ویژه ابرمسائل خیلی خوب است. چند نکته‌ای که می بایست به آن توجه کنید، یکی تبیین وضع موجود در مورد هر مسئله است. یعنی باید شناخت دقیقی باشد که ما در کجا قرار داریم و در چه وضعیتی هستیم. با روشن شدن این موضوع انگیزه بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نکته‌ دوم اینکه، این شناخت و وسعت دید هم کفایت نمی‌کند و در کنار آن باید راه‌حل ارائه گردد. بعضی از راه‌حل‌ها مربوط به قانون‌گذاری است، بعضی مربوط به اجرا است که باید مورد توجه و دارای اولویت قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بخشی هم مربوط به حوزه‌ی سیاست‌گذاری است که در آینده بتواند ثبات بیشتری داشته باشد و تضمینی برای اجرای این‌ موارد ذکرشده باشد. لذا اگر بتوانید در این قالب، کارها را انجام دهید که در شُقُوق مختلف و حوزه‌های متعدد راه‌حل‌هایی باشد، ارزشمند است. این مسائل معمولاً شاید انجام شود و این نکاتی هم که ذکر شد، اقدام است، ما خیلی حرف‌ها و سیاست‌های زیبایی داریم، مانند سیاست‌های کلی ابلاغی آموزش‌وپرورش که بسیار جامع است  اما عمده مطلب در بحث اجراشدن آن است.

مظفر بیان کرد: ما باید مسائل نظام را رصد کنیم و به صورت دقیق از ابعاد مختلف مسائل نظام سیاسی مطلع باشیم و بر اساس آن تدبیر کنیم تا دریابیم چگونه مردم را به‌سلامت در پناه نظام ولایی به سرمنزل مقصود برسانیم. لذا فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی کلان در مرکزپژوهشی مبنا و ابر مسائلی که به آن می‌پردازید بسیار ارزشمند و مغتنم است و باید با تعامل و همکاری بیشتر با سازمان‌ها وسعت فعالیت‌های خود را توسعه دهید و منشأ اثر باشید.

لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا گزارشی از روند فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز ارائه کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha