سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: دفاع از حق ومبارزه با باطل رسالت جدی سنگر نماز جمعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: اولین سند رسمی بعد از ماجرای خبرکردن امام حسین(ع) برای گرفتن بیعت، این بود که حضرت به نماینده استاندار فرمودند می بینم طاغوت بنی امیه به هلاکت رسیده است و در خواب دیدم تخت معاویه آتش گرفته است و معاویه سرنگون شده است.

 وی تصریح کرد: دومین سند قیام امام حسین(ع) در استانداری رقم خورد که حضرت به استاندار مدینه فرمودند از من در میان مردم بیعت بگیرید؛ حضرت می خواست حرف هایش را در میان مردم بزنند و روشنگری کنند.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: اباعبدالله الحسین(ع) فرمود من از خاندان نبوت هستم و وحی در خانه ما نازل می شد و فرشتگان در خانه ما رفت و آمد داشتند چگونه می خواهید من با یزیدی که شرب خمر می کند، علناً فسق و فجور می کند و خون به ناحق می ریزد، چگونه از من می خواهید با چنین آدمی بیعت کنم و در نهایت فرمودند تا قیام قیامت مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند و با این جمله تکلیف امروز ما را نیز مشخص کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام حسین(ع) در وصیت نامه خود فرمودند من قیامم برای رضای خدا و مبارزه با ظلم و فساد است و برای مقام و دنیاطلبی نیست و می خواهم امت جدم را اصلاح کنم. راه ایمان و عدالت و حق باید ادامه یابد و حضرت تاکید کرد تصمیم گرفته ام امر به معروف و نهی از منکر را زنده کنم و نشان می دهند امر به معروف فقط موی زنان نیست و حاکمیت یزید بزرگ ترین منکر زمان است و جایگاه امامت و ولایت بزرگ ترین معروف است و نباید این دو قطبی ایمان و کفر نادیده گرفته شود.

 وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند مگر نمی بینید به حق عمل نمی شود و مردم از باطل پرهیزی ندارند؟ چرا شرایط این گونه است و امروز دفاع از حق و مبارزه با باطل، رسالت جدی سنگر نماز جمعه است.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین  تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند هیچ عزیز و انسان محترمی حق را رها نمی کند الا اینکه کارش به ذلت کشیده می شود و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی به حق نمی چسبد الا اینکه به عزت می رسد و بر این اساس با رعایت همه مصلحت ها، سنگر حمایت از حق را رها نمی کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را جدی می گیریم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام حسین(ع) برای اقامه نماز از دشمن مهلت گرفت و شب عاشورا با خدای خود خلوت کرد و ما نیز باید تلاش کنیم نماز و قرآن را محور زندگی خود قرار دهیم و از همه فرصت ها برای تبیین اهمیت نماز و قرآن استفاده کنیم. وی بیان کرد: الحمدالله در استان قزوین انسجام بسیار خوبی در جمع ائمه جمعه وجود دارد و تمام تلاش مجموعه ائمه جمعه این است که رسالت قرارگاهی جمعه را به انجام برسانند.

 امام جمعه قزوین در پایان از زحمت ها و تلاش های حجت الاسلام دهقان‌نژاد مدیر سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین قدردانی و برای حجت السلام موسوی مدیر جدید آرزوی موفقیت کرد.

دفاع از حق و مبارزه با باطل رسالت سنگر نماز جمعه است

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha