چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مکرمی

حوزه / یک کارگردان گفت: مخاطب جهانی امروز از فیلم‌ها و سریال‌های دینی استقبال می کند، چون دریافته‌اند که راه سعادت بشری توجه به اخلاقیات است.

علی مکرمی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ویژگی آثار مذهبی را در سینما چنین توصیف کرد: فیلم دینی تنها با نشان دادن برخی شاخصه‌های رایج، حاصل نمی‌شود، بلکه در آثار دینی حتماً باید شناخت وجود داشته باشد. یعنی فیلمسازی که در این حوزه کار می‌کند می‌بایست نسبت به موضوعات دینی آشنا بوده و کتب دینی را هم مطالعه کرده باشد.

وی افزود: حتی اگر بخواهم دقیق‌تر توضیح دهم، فیلمسازی که کار دینی می‌کند، باید نسبت به دیگر ادیان نیز تا حدی آشنا باشد تا بدانند چگونه اثری تولید کند که مخاطبان دیگر ادیان نیز آن را بپذیرند. این امر بهترین روش تبلیغ دین است که به واسطه سینما می‌توان به آن دست یافت.

کارگردان فیلم «پایان نزدیک است» در پاسخ به این سوال که چرا در سینمای جهان گرایش به سمت فیلم‌های دینی رشد پیدا کرده است، بیان کرد: انسان فهمیده است بسیاری از مشکلاتش به واسطه مسائل مادی قابل حل شدن نیست و چیزی بیشتر از علم نیاز است تا آنها را برطرف کنند برای همین گرایش مجددی به سمت موضوعات دینی پیدا کرده است در این میان سینما نیز به کمک دولت‌ها آمده تا با ساخت چنین آثاری مردم را بیشتر از گذشته متمایل به موضوعات دینی کند.

وی در پایان تاکید کرد: سینما زمانی مفید خواهد بود که بتواند خدمتی به بشر کند. تجربه دهها سال فیلم‌های مبتذل نشان داده این شکل فیلمسازی هیچگاه منتج به اتفاقات خوب نخواهد شد، پس شاهدیم گرایش به سمت فیلم‌ها و سریال‌های دینی در همه جای دنیا رشد پیدا کرده است، زیرا فطرت خداجوی آدم‌ها پذیرای اخلاقیات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha