شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیر حوزه علمیه استان ایلام و نمایندگان آیت الله اعرافی حجج الاسلام والمسلمین وحدتی آراسته و آقاجانی از  مسئولین ستاد بحران دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه ایلام تصریح کرد: طلاب جهادی استان با انجام فعالیت های مختلف اعم از مشاوره، حضور در بیمارستان ها، سرکشی از خانواده بیماران، توزیع بسته های معیشتی و ... عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان ایلام که با حضور حجج اسلام بهمن آراسته و خطیر آقاجانی نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه، در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام برگزار شد با گرامیداشت نام و یاد شهدای روحانی استان، گفت: مرحوم آیت الله حیدری ایلامی  در دوران دفاع مقدس لباس رزم پوشیدند؛ ایشان از معدود افرادی بودند که حضرت امام راحل نمایندگی تام الاختیار را به او اعطا کرده بودند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: نقش این روحانی بزرگ و عالم وارسته در طراحی عملیات های چریکی ستودنی بود؛ به تبع مرحوم آیت الله حیدری ایلامی روحانیت استان از جنس روحانیت انقلابی بوده و هستند.

وی اظهار کرد: حوزه استان برای مستند سازی و گرامیداشت شهدای روحانی، به کمک طلاب جهادی که بدون هیچ چشم داشتی پا به عرصه گذاشته اند، اقدام به جمع آوری خاطرات شهدا کرده و توانسته اطلاعات صوتی و تصویری ارزشمندی از این شهدای والامقام جمع آوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به اینکه برای جمع آوری اطلاعات مربوط به شهدای روحانی استان ایلام با افراد متعدد در نقاط مختلف کشور ارتباط گیری شده است، افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ ساعت مصاحبه از افراد همرزم و هم مدرسه ای این شهیدان عزیز در شهر مقدس قم که می توان گفت گنجینه های خاطرات شهدای روحانی ایلام هستند، تهیه شده است و این پروژه همچنان در حال انجام است.

مدیر حوزه علمیه ایلام، اقدامات روحانیت و طلاب استان در عرصه مقابله با کرونا را افتخارآمیز دانست و گفت: طلاب جهادی استان با انجام فعالیت های مختلف اعم از مشاوره، حضور در بیمارستان ها، سرکشی از خانواده بیماران، توزیع بسته های معیشتی و ... عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند.

وی یادآور شد: طلاب ایلامی در دوران دفاع مقدس فارغ از هرگونه حاشیه به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفته و از جان خود در راه نظام اسلامی گذشتند؛ همین روحیه را در طلبه امروز ایلامی هم می توان دید.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی تصریح کرد: وحدت و انسجام خوبی بین روحانیت استان ایلام حاکم است؛ هرچند گاهی صدای ضعیفی به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف افکنی می باشد، اما به هیچ وجه کاری از پیش نخواهد برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha