یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گچساران

فعالان فرهنگی گچساران دغدغه ها و چالش های حوزه فرهنگ در این شهرستان را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی با موضوع فرهنگ با حضور حجت الاسلام مسئولانی از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و ائمه جمعه قرارگاه منطقه ۳کهگیلویه و بویراحمد، شب گذشته در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در این نشست گفت: بخش زیادی از برنامه های فرهنگی مساجد و حتی ادارات شهرستان را اساتید حوزه اداره می کنند، بنابراین حوزه علیمه به عنوان یک سرچشمه در کار فرهنگی است، هرچند مشکلاتی هم وجود دارد اما اقدامات خوبی صورت گرفته است.

توطئه های دشمن با بصیرت مردم خنثی شده است

حجت الاسلام حجازی، امام جمعه گچساران نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حقیقت قرآن و عترت تنها را نجات بشریت است، عنوان کرد: گچساران لگد مال شده انگلیسی ها در دوران طاغوت بود، اما مردمی انقلابی و آگاه داشت که دشمنان هرچه تلاش کردند نتوانستند بر مردم این خطه سلطه پیدا کنند، چرا که هفت شهید انقلاب از گچساران هستند.

وی ادامه داد: مردم گچساران در دوران دفاع مقدس رشادت ها و جانفشانی ها کردند، به هرحال شایسته است که نگاه ویژه ای به این شهرستان شود. دشمن فتنه ها و تلاش های بی شماری چه در عرصه جنگ سخت و چه در عرصه جنگ نرم برای نابودی انقلاب اسلامی انجام داده که با بصیرت و هوشیاری ملت بزرگ ایران در سایه ولایت فقیه هم ناموفق بوده است.

امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است

حجت الاسلام خادمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران هم بیان کرد: گچساران در مناسبت های ملی و مذهبی نقش پررنگی دارد و به علت منابع عظیم نفت و گاز افراد بسیاری نیز از سراسر کشور در این شهرستان زندگی می کنند که با کار فرهنگی مضاعفی می طلبد.

وی اظهار کرد: از جهت زیربنایی و وجود سخت افزارهای فرهنگی در این شهرستان خیلی عقب هستیم و با مواردی پیش افتاده درگیریم که همچنان حل نشده اند و قرار بود بودجه ای منظور شوند که متاسفاته تاکنون عملی نشده است.

جمع گرایی در اجرای بیانیه گام دوم ضرورت دارد

حجت الاسلام حسنی سعدی، مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز اظهار کرد:  اساس نظام اسلامی مبتنی بر جمع گرایی در جامعه شکل گرفته است و آیه ۲۰۰سوره آل عمران به این موضوع اشاره دارد.

وی  افزود: باید پیوستگی برنامه ای بین فعالیت های فرهنگی این شهرستان بوجود  آید و همه حول محور امام جمعه شهرستان فعالیت کنند.

سعدی تصریح کرد: مسائل مالی و امکانات سخت افزاری بسیار مهم است، اما کار فرهنگی هم نباید به کار اقتصادی پیوند داده شود، چرا که بسیاری از جوانان با دست خالی فعالیت می کنند و اقدامات ارزشمندی هم شکل داده اند.

انسجام در نهادهای فرهنگی وجود ندارد

مسئول دفتر کانون های خدمت رضوی در گچساران هم در این نشست اظهار کرد: ۳۰۰خادمیار در سطح شهرستان و روستا ها فعالیت دارند که ۳۰نفر هم به صورت تخصصی و محله محور فعالیت می کنند؛ متاسفانه مجموعه های فرهنگی شهرستان متحد و منسجم نشده اند تا چه برسد به همکاری ادارات و دیگر نهادها.

فصیحی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز برنامه تجلیل از مدافعان سلامت، کمک هزینه درمان، دارو و آزمایش بیش از ۳۰۰نفر را داشتیم؛ اهدای خون توسط خادمیاران رضوی طی دو مرحله انجام و ۱۷راس گوسفند قربانی و بین نیازمندان توزیع شد.

وی عنوان کرد: بیش از۳ هزار بسته معیشتی و قریب به ۴هزار قرص نان توزیع شد. معرفی آسیب دیدگان کرونا به کمیته امداد برای اخد وام از دیگر برنامه ها بود و درحال حاضر نیز بحث تهیه نوشت افزار دانش آموزان محروم را در برنامه داریم.

دست خالی مبلغان در طرح هجرت

حجت الاسلام شکوهیان، معاون طرح هجرت شهرستان گفت: ده روستا تحت پوشش نیروهای طرح هجرت هستند و مبلغین با دست خالی در روستاها فعالیت می کنند و در برخی روستاها هم به دلیل نبود خانه عالم نمی شود مبلغی هم ارسال کرد.

وی ادامه داد: غسال خانه مطلوبی در شهرستان نداریم و فاقد امکانات لازم است که متاسفانه زیببنده هم نیست با چنین بودجه های میلیاردی شاهد چنین مشکلاتی در شهرستان هستیم.

علیرضا اتابک، فرماندار گچساران نیز در این نشست اظهار کرد: همه ما اعتقاد داریم که باید مسائل دینی و فرهنگی را در سطح شهرستان و استان ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه باید مراکز فرهنگی مرجع باشند تا بتوانند دغدغه های شهروندان را دراین عرصه ها هم مرتفع کنند، اضافه کرد: هرچند آموزش فضای مجازی  در این امر بسیار ضروری است و باید در مدارس و به صورت پایه ای مورد بررسی و توجه قرار داد و در مراکز فرهنگی شهرستان این موضوعات هم باید تقویت شوند.

یداله مرادی، مسئول شورای هماهنگی انقلاب اسلامی در ادامه این جلسه گفت: من مسئول برگزاری مناسبت های ملی در سطح شهرستان بودم، اما دریغ از اینکه حرکت چمشگیری از دستگاه های اداری شاهد باشیم؛ خیلی زشت است دستگاه هایی برای جشن هایی آنچنانی میلیونی خرج کردند، اما از تهیه یک بنر معمولی دهه فجر امتناع می کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha