جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نامناسب بود قوانین دلیل قابل قبولی در جامعه برای انجام فساد نیست، گفت: قانونی که زمینه ساز ظلم به کسی می‌شود را باید به دیوار کوبید و به جای آن قانون را به نفع مردم تغییر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به دیدار دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر لزوم توجه به اقدامات لازم برای جبران عقب بودن مسئله عدالت در کشور تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی در همه عرصه‌ها از دیگر نکات توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دولتمردان بود، گفت: صرف حضور مدیر کارآمد برای دستیابی به عدالت و مبارزه با فساد کفایت نمی‌کند و باید در کنار حضور چنین مدیری نسبت به اصلاح قوانینی که فسادزا هستند هم اقدام شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه تحقق عدالت در گرو اصلاح ساختارها است، مطرح کرد: اگر ساختاری غیر عادل و فاسد باشد، مدیر کارآمد هم کارآمدی خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: در ساختار اقتصادی ناسالم که دریافت حقوق‌ و درآمدها تفاوت زیادی داشته باشد، مدیرکارآمد هم توانایی تغییرات زیادی نخواهد داشت و لازم است تا برای رفع آن ابتدا قوانین اصلاح شوند که مدیر هم کارایی داشته باشد.

نخبگان حوزوی در طراحی ساختارهای عادلانه اقتصاد به دولت کمک کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه نخبگان حوزوی باید برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصاد به دولت کمک کنند، اظهار داشت: نه تنها اقتصاد که در همه عرصه‌های مدیریتی همچون فرهنگ هم نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی و اصلاح قوانین و تغییر هستیم.

وی با بیان اینکه نامناسب بود قوانین دلیل قابل قبولی در جامعه برای انجام فساد نیست، گفت: قانونی که زمینه ساز ظلم به کسی می‌شود را باید به دیوار کوبید و به جای آن قانون را به نفع مردم تغییر داد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر همدان، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم همدان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث گرانی مسکن است و لذا شهردار و اعضای شورای شهر باید مواردی مانند تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی، تعیین و تکلیف اراضی و املاک افرادی که در طرح‌های شهری قرار دارند را در اولویت خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در شهر شاهد توسعه نامتوازن مناطق مختلف باشیم، خاطر نشان کرد: فضای عمومی شهر نباید به نحوی باشد که اختلافی بین قسمت بالای شهر و پایین شهر وجود داشته باشد و توسعه شهری باید به صورت یکنواخت در شهر مورد توجه باشد.

امام جمعه همدان همچنین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، با اشاره به اینکه در دوران حیات حضرت(ع)، فضای تقیه و خفقان زیادی در جامعه حاکم بود، عنوان کرد: زمانی که امام سجاد(ع) به امامت رسیدند، تنها پنج نفر امامت ایشان را  قبول داشتند.

وی ادامه داد: این فضا به قدری بسته بود که حضرت سجاد(ع) می‌فرمودند در سراسر حجاز ۲۰ نفر که محب ما اهل بیت (ع) باشد نیز پیدا نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه متاسفانه جامعه آن روز با امام خود همراه نبودند، گفت: فضا به قدری سخت بود که حتی با وجود آنکه امام سجاد(ع) سه بار قیام  کردند نیز هیچ کس با ایشان همراهی نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha