یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
واکسن کرونا

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

محموله بزرگ واکسن سن مشمولان را کاهش داد

دبیر شورای سلامت اهواز از احتمال کاهش سن مشمولان واکسیناسیون با ورود محموله خوب واکسن خبر داد. امراله مردانی با اشاره به تعطیل بودن مراکز واکسیناسیون در اهواز به دلیل اتمام موجودی واکسن از روز چهارشنبه هفته گذشته اظهار کرد: یکی دو محموله واکسن وارد کشور شده است و در یکی دو روز آینده واکسیناسیون از سر گرفته می‌شود. وی افزود: با توجه به ورود محموله خوب واکسن، امکان کاهش سن مشمولان دریافت واکسن وجود دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد. دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به تاخیر چند روزه دریافت واکسن در کسانی که نوبت دوم واکسیناسیون آن‌ها فرا رسیده است، گفت: بابت تاخیر چند روزه برای دریافت دوز دوم واکسن جای نگرانی وجود ندارد. وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص وضعیت مراجعات به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا، افزود: در حال حاضر روزانه یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۶۵۰ نفر تنها به مراکز نمونه‌گیری شرق اهواز مراجعه می‌کنند. امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سرعت گرفتن واکسیناسیون، زودتر این پیک را پشت سر بگذاریم.

منبع:ایسنا

مجاهد اخبار ترکیب جدید دولتی را رد کرد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز جمعه در سخنانی گزارش رسانه‌ها در خصوص دولت جدید افغانستان را تکذیب کرد. سخنگوی طالبان در این باره گفت: گزارش رسانه‌ها در خصوص دولت جدید افغانستان صحت ندارد و چنین گزارش‌هایی شایعه هستند. هیچ اطلاعات موثقی در خصوص ترکیب جدید دولت در افغانستان وجود ندارد؛ اینها تنها شایعات هستند و ذبیح الله مجاهد همچنین اخبار مربوط به اعلام اعضای جدید دولت در روز جمعه را نیز شایعه خواند. این در حالیست که ساعاتی پیش الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که منابع طالبان اعلام کردند که «ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی این گروه، ریاست دولت جدید در افغانستان را برعهده خواهد داشت. پیشتر نیز خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که ملا هبت الله آخوندزاده- رهبر این گروه- ریاست دولت افغانستان را برعهده خواهد داشت.

منبع:مهر

سرلشکر "فیروزآبادی" به رحمت ایزدی پیوست

سیدحسن فیروزآبادی، مشاورعالی نظامی فرماندهی‌کل قوا براثر بیماری درگذشت. وی رئیس پیشین ستادکل نیروهای مسلح بود. سردار سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی متولد سال ۱۳۳۰ در مشهد مقدس، مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا  بود. وی پیش از این از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌مدت ۲۷ سال ریاست ستادکل نیروهای مسلح را به‌عهده داشت. او تحصیلات خود تا مقطع دکتری را در مشهد گذراند و در سال ۱۳۵۹ وقتی ۲۹ سال داشت با معدل عالی، مدرک دکترایش را از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرد. در سالهای پیش از انقلاب، به کلاس‌های درس آیت‌الله خامنه‌ای در دو مسجد کرامت و امام حسن مجتبی(ع) می‌رود و بعدها به‌علت حضور در مبارزات سیاسی ضد رژیم شاه در شهر مشهد دستگیر می‌شود و به زندان می‌افتد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و صدور پیام حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس جهادسازندگی، به آنجا رفت و از بنیانگذاران جهاد سازندگی در خراسان شد و سپس در سال ۱۳۶۱ با حکم نخست‌وزیر وقت به‌عنوان عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی کشور منصوب گردید. فیروزآبادی که سابقه ریاست بر جمعیت هلال احمر در دولت شهید رجایی را نیز در کارنامه خود داشت، از سال ۶۴ به معاونت امور دفاعی نخست‌وزیری منصوب شد و در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز مسئولیت‌هایی نظیر جانشینی نخست‌وزیر در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص)، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مهندسی صنعتی جنگ، کمیته ساخت موشک زمین به زمین و... را به‌عهده گرفت. او در جریان ۵۰ مأموریت محوله، مجموعاً ۳۰۰ روز در جبهه‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و جزایر حضور مستقیم داشت و به‌مدت ۸۰ ماه نیز مسئولیت پشتیبانی از جبهه‌ها را به‌عهده گرفت. سید حسن فیروزآبادی در چهارم مهرماه ۶۸ به‌فرمان حضرت آیت الله خامنه‌ای به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد بدون آنکه درجه نظامی داشته باشد. حتی در سال ۱۳۶۹ نیز که فرماندهان سپاه برای اولین بار درجه گرفتند، اعطای درجه به رئیس ستاد فرماندهی کل قوا (که در سال ۷۰ به ستادکل نیروهای مسلح تغییر نام داد) ۵ سال بعد صورت گرفت. فیروزآبادی که نه ارتشی بود و نه سپاهی، لباس فرم بسیج را بر تن کرد و آیت‌الله خامنه‌ای نیز در جریان بازدید از ستاد فرماندهی‌کل قوا در ۲۱ اسفند ۶۸ در این باره فرمودند: «هدف از تهیه لباس فرم برای بسیج به هیچ وجه به‌معنای ایجاد یک سازمان سوم رزمی در مقابل ارتش و سپاه نیست بلکه ما به این ترتیب انجام وظایف معین یک نظامی، توسط یک فرد غیرنظامی را ارج نهاده و قصد داریم آن را مورد توجه خاص قرار دهیم.» سرلشکر فیروزآبادی علاوه بر ریاست ستادکل و حضور در شورای‌عالی امنیت ملی، با حکم رهبری به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز درآمد و در سال ۱۳۷۹ به‌لحاظ ایفای نقش مؤثر در پشتیبانی از دفاع مقدس و اعتلای کلمه اسلام و پاسداری انقلاب و حفظ میهن اسلامی ایران، مفتخر به اخذ نشان درجه‌یک «نصر» از دستان رهبر انقلاب شد. در سال ۱۳۸۷ نیز بر اساس اصل ۱۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به‌دلیل قدردانی از لیاقت، شایستگی و اهتمام ارزنده در حفاظت از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و حفظ کیان کشور، نشان عالی «استقلال» از سوی رئیس جمهور وقت به وی اعطا شد. مرحوم سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن آقایی فیروزآبادی سرانجام در تاریخ ۸ تیر ۹۵ پس از حدود ۲۷ سال ریاست بر ستادکل نیروهای مسلح، جای خود را به «سرلشکر محمد باقری» داد.

منبع:تسنیم

رکورد ورود واکسن کرونا شکست

ساعتی قبل هواپیمایی حامل ۴.۵ میلیون دُز واکسن در فرودگاه امام خمینی(ره) بر زمین نشست. طبق اعلام مسئولان گمرک ایران،  با ورود این محموله حدود ۴.۵ میلیون دُزی، رکورد واردات واکسن در قالب یک محموله به کشور شکسته شد. با احتساب این محموله مجموع تعداد واکسنهای وارداتی از ابتدای همه‌گیری به حدود ۳۵ میلیون دُز رسید.

منبع:تسنیم

کاهش حقوق کارکنان دولت تکذیب شد

سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: اخبار و مطالبی که در مورد کاهش حقوق کارمندان و کارکنان دولت در برخی از شبکه های اجتماعی به نقل از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و  بودجه کشور  منتشر شده  کذب محض است. در این اطلاعیه تاکید شده که اصلاحات ساختاری و افزایش بهره وری با اتکا به نیروهای توانمند کشور از جمله کارکنان دولت از جمله برنامه هایی است که این سازمان در قالب برنامه و همچنین بودجه سال  آینده با جدیت آن را دنبال میکند.

منبع:تسنیم

رتبه فولادی ایران دو رقمی شد

انجمن جهانی فولاد در گزارشی اعلام کرد تولید فولاد ایران در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۹.۹ درصدی مواجه شده و به ۱۷.۸ میلیون تن رسیده است. تولید فولاد ایران در مدت مشابه سال قبل ۱۶.۲ میلیون تن اعلام شده بود. رشد حدود ۱۰ درصدی تولید فولاد ایران درسال جاری میلادی در حالی است که این کشور تحت شدیدترین تحریم های آمریکا و همچنین اثرات شیوع کرونا قرار دارد. پیش تر نهادهای بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از تخلیه اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران و بازگشت رشد به اقتصاد این کشور با وجود تحریم ها خبر داده بودند. بر اساس این گزارش، ایران در ۷ ماهه سال جاری میلادی توانسته است بالاتر از بسیاری از کشورهای صنعتی، در جایگاه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان قرار گیرد. چین با تولید ۶۴۹.۳ میلیون تن فولاد بزرگترین تولیدکننده این محصول در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی بوده است. هند با ۶۸ میلیون تن و ژاپن با ۵۶.۱ میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

منبع:تسنیم

شیائومی، اپل را پشت سر گذاشت

بر اساس یک گزارش جدید، شیائومی چین با پیشی گرفتن از شرکت آمریکایی سازنده گوشی های آیفون یعنی اپل، دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان شد. شرکت تحقیقاتی آمریکایی گارتنر در گزارشی اعلام کرد که این شرکت مستقر در پکن بیش از ۵۱ میلیون تلفن هوشمند طی سه ماهه دوم به فروش رسانده که بیش از ۲۲.۷ میلیون دستگاه بیشتر از سال گذشته است. بر اساس این گزارش، سهم این شرکت از بازار جهانی در سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن به ۱۵.۵ درصد افزایش یافت در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۹.۵ درصد بود. گارتنر گفت: شیائومی به دلیل حضور آنلاین قوی تر و گسترش سریع در بازارهای جهانی فراتر از آسیا و اقیانوسیه، به دلیل سرمایه گذاری در کانال های خرده فروشی و مشارکت با ارائه دهندگان خدمات ارتباطی، ۸۰.۵ درصد رشد در فروش تلفن های هوشمند خود را ثبت کرد. سود خالص شیائومی با توجه به فروش زیاد گوشی های هوشمند، در دوره آوریل تا ژوئن حدود ۸.۳ میلیارد یوان چین (۱.۳ میلیارد دلار) رسید. درآمد این شرکت طی این دوره ۶۴ درصد افزایش یافت و به ۸۷.۸ میلیارد یوان رسید که از تخمین ۸۵ میلیارد یوانیِ تحلیلگران بیشتر بود. به طور کلی، ارسال گوشی‌های هوشمند برای مصرف کنندگان نهایی در جهان طی سه ماهه دوم به ۳۲۸.۸ میلیون دستگاه رسید که با وجود محدودیت های عرضه و اختلالات در تولید که ناشی از شیوع کرونا و کمبود قطعات بوده است، رشد سالانه ۱۰.۸ درصدی نشان می دهد. انشول گوپتا، مدیر ارشد تحقیقات گارتنر می گوید: تقاضا برای گوشی های هوشمند در این سه ماه همچنان قوی بود چرا که خریداران مشخصات بالاتر گوشی و تجربه بهتر کاربر را ترجیح می دادند. تقاضای فزاینده از سال ۲۰۲۰ همچنان برای تولید کنندگان جهانی تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ مزیت ایجاد کرده استبر اساس این گزارش، مناطق با نفوذ بیشتر اتصال اینترنت نسل پنجم تقاضای زیادی برای تلفن های هوشمند نسل پنجم داشتند و محرک های رشد فروشندگان برتر گوشی های هوشمند بودند. سامسونگ، سازنده گوشی های هوشمند که در کره جنوبی مستقر است، در سه ماهه دوم، ۱۷.۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد و جایگاه برتر خود را حفظ کرد. این شرکت در مدت سه ماه ۵۷.۷ میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخت که ۵.۴ درصد سالانه افزایش داشتاپل، که انتظار می رود آیفون های جدیدی را در ماه جاری میلادی عرضه کند، بیش از ۴۹.۲ میلیون دستگاه فروخت تا ۱۵ درصد از سهم بازار را به دست آورد.

منبع:تسنیم

آمار مرگ و میر کرونا در ایران همچنان بر مدار صعود

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار مبتلایان، جان‌باختگان و بهبودیافتگان کرونا در شبانه‌روز گذشته را به‌شرح زیر اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۰۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون ۳۰۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. ۷ هزار و ۷۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۹ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۰۷ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۱۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۹۳ دوز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

منبع:تسنیم

حمله تروریستی در نیوزلند ۶ زخمی به جا گذاشت

منابع خبری گزارش داده‌اند یک فرد نزدیک به گروه تروریستی داعش صبح جمعه به مشتریان یک سوپرمارکت در شهر «اوکلند» نیوزلند حمله و شش نفر را زخمی کرد. ماموران پلیس فرد مهاجم را با شلیک گلوله از پای درآوردند. طبق گزارش یورونیوز، «جاسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس خبری اعلام کرد فرد مهاجم یک تروریست نزدیک به گروه داعش بوده است. او گفت فرد تروریست در سال ۲۰۱۱ از سریلانکا به نیوزیلند مهاجرت کرده بود. این فرد که هویتش افشا نشده از سال ۲۰۱۶ تحت نظر دستگاه‌های امنیتی بوده است. اسکای‌نیوز گزارش داده این فرد بعد از ورود به سوپرمارکت با چاقو به مشتری‌ها حمله کرده اما ظرف ۶۰ ثانیه بعد از آغاز حمله به ضرب گلوله از پای درآمد. او اصالتاً تبعه سری‌لانکا بوده و از سال ۲۰۱۱ در نیوزلند زندگی می‌کرده است. کشور نیوزیلند در اقیانوس آرام، پیش از این در مارس سال ۲۰۱۹ شاهد یکی از مرگ‌بارترین حملات تروریستی سال‌های اخیر در جهان بود. در ۱۵ مارس دو سال پیش یک فرد هوادار برتری نژادی سفیدپوستان با حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ ۴۹ مسلمان را در دو مسجد به قتل رسانده بود.

منبع:تسنیم

احمد مسعود سقوط پنجشیر را تکذیب کرد

«احمد مسعود» فرمانده جبهه مقاومت ملی افغانستان در توئیتی شایعه سقوط پنجشیر و فرار خود را تکذیب کرد و آن را به رسانه‌های پاکستانی نسبت داد. وی در این پیام نوشت: «اخبار فتح پنجشیر در رسانه‌های پاکستانی دست به دست می‌شود و دروغ است. سقوط پنجشیر آخرین روز زندگی‌ام خواهد بود، ان شاء الله».اسپوتنیک افغانستان نیز گزارش می‌دهد که نبردهای شدیدی در گردنه خاواک و در منطقه شوتول وجود دارد. طالبان هنوز وارد دره پنجشیر نشده‌اند. در شمال، در منطقه پاریان و در گردنه انجمن، وضعیت آرام است، صدای تیراندازی به گوش نمی‌رسد. منبع به طور زنده اوضاع را گزارش می‌کند. همچنین فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت گفت: «پنجشیر پا برجاست، فریب تبلیغات را نخورید در تمام خطوط جنگ نیروی کمکی فرستاده شده است».

منبع:مهر

روباه داعش در موصل بازداشت شد

نیروهای امنیتی عراق امروز (جمعه) یکی از تروریست‌های داعش را که به شیوه روباه مکار از چشم نیروهای امنیتی این کشور مخفی می‌شد، دستگیر کردند. واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای سرویس اطلاعات نظامی وزارت دفاع عراق توانستند یکی از تروریست‌های تحت تعقیب براساس احکام ماده چهارم تروریسم را بازداشت کنند. در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: یکی از عناصر داعش در ساحل چپ شهر موصل بازداشت شد. در این بیانیه افزوده شده است: هنگام بازرسی منزل این تروریست، مکانی روی پشت بام خانه پیدا شد که این تروریست برای مخفی ماندن از چشم نیروهای امنیتی استفاده می‌کرد.

منبع:مهر

ذخایر ارز و طلای روسیه رکورد تاریخی زد

ذخایر ارز و طلای روسیه، که چهارمین ذخایر بزرگ جهان است، در هفته اخیر پس از انتقال پول از سوی صندوق بین‌المللی پول به بالاترین سطح تاریخ رسید. طبق گزارش بانک مرکزی روسیه مقدار این ذخایر در هفته منتهی به ۲۷ آگوست ۳.۴ درصد جهش به ۶۱۵.۶ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که طبق گزارش قبلی بانک مرکزی روسیه مقدار این ذخایر در هفته منتهی به ۲۰ آگوست به ۵۹۵.۶ میلیارد دلار رسیده بود. مهمترین عامل این رشد دریافت ارز از صندوق بین‌المللی پول در این هفته بوده است. در اواخر آگوست صندوق بین‌المللی پول ۶۵۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را برای کمک به مقابله با بحران کرونا بین کشورهای عضو تقسیم کرد که سهم روسیه از این اقدام ۱۷.۵ میلیارد دلار بود. این بزرگ‌ترین توزیع ارزی تاریخ صندوق بین‌المللی پول بود که سهم روسیه از آن ۲.۷۱ درصد بوده است.

منبع:مهر

زنان افغان در کابل دست به تظاهرات زدند

گروهی از زنان افغان با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری افغانستان در کابل خواهان حفظ حق و حقوق زنان در حکومت آینده طالبان در کشورشان شدند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «حق و حقوق زنان برابری با مردان؛ کشور بدون زنان منطقه‌ای بی‌زبان؛ زنان افغان‌زمین نماد این سرزمین؛ تحصیل، کار، آزادی پیش به سوی آبادی؛ حذف زنان حذف انسان؛ آزادگی شعار ماست باعث افتخار ماست؛ مشارکت سیاسی زن، قانون اساسی» برای حمایت از حق آزادی، کار، تحصیل و آموزش خود شعار سر دادند به گزارش آناتولی، صامیر خیرخواه طی سخنانی در این تجمع ضمن درخواست مشارکت زنان در دولت جدید این کشور گفت: جامعه‌ای که زنان در آن حضور ندارند به هیچ وجه نمی‌تواند پیشرفت کند. ما به اینجا آمده‌ایم تا صدای زنان افغان را به گوش جهانیان برسانیم و می‌خواهیم از حق و حقوق مادی و معنوی آنها دفاع کنیم.

منبع:مهر

کاروان پارالمپیک ایران در آستانه رکورد شکنی تاریخی

رقابت‌های پارالمپیک توکیو فردا روز پایانی خود را سپری خواهد کرد و کاروان ایران نیز روز سرنوشت سازی را پیش رو دارد؛ مسابقاتی که می‌تواند باعث تاریخ سازی کاروان سردار دل‌ها شود و برای همیشه نام این کاروان را در تاریخ ورزش ایران ثبت کند. ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۱۰ مدال طلا کسب کرده است و تاکنون از تعداد طلاهای دوره قبلی این بازی‌ها (ریو ۲۰۱۶) که ۹ مدال طلا بوده است عملکرد بهتری داشته که هم اندازه پارالمپیک لندن موفق به بالا بردن پرچم ایران و کسب این مدال خوشرنگ شده است. کاروان ایران در پارالمپیک توکیو برای رکورد شکنی تعداد مدال‌های طلای خود در تاریخ بازی‌های پارالمپیک تنها نیاز به ۳ مدال طلا دارد، اتفاقی که اگر شرایط برای ایرانی‌ها در روز پایانی مسابقات مساعد باشد، انجام شدن آن چندان بعید نیست. بهترین عملکرد تاریخ ایران در کسب مدال طلا، در رقابت‌های پارالمپیک مربوط به پارالمپیک سیدنی در سال ۲۰۰۰ است، سالی که کاروان ایران موفق شد ۱۲ مدال طلا کسب کند و در انتها در رتبه شانزدهم این رقابت‌ها قرار گیرد. کاروان ایران فردا روز شلوغی را پشت سر خواهد گذاشت و در این روز شلوغ نماینده‌های پر امیدی را در رشته‌های پارا تیراندازی، پارا تیر و کمان، پارا دو و میدانی و والیبال نشسته داریم و می‌توان امیدوار بود که فردا روز تاریخ سازی کاروان سردار دل‌ها در توکیو باشد.

منبع:خبرنگاران جوان

آمریکا ۴ ایرانی را به لیست سیاه تحریم اضافه کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای بر اساس ادعاهایی ثابت‌نشده از تحریم ۴ شهروند ایرانی مرتبط با وزارت اطلاعات ایران خبر داد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که علیرضا شاهوارقی فراهانی، محمود خاضعین، امید نوری و کیا صادقی ۴ شهروند ایرانی هستند که به بهانه «تلاش برای ربودن یک فعال ایرانی-آمریکایی»، به لیست تحریمی آمریکا اضافه شده‌اند پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) قبلاً این ۴ نفر را به تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد، یک ایرانی آمریکایی تبار متهم کرده بود. وزارت دادگستری آمریکا ۲۳ تیرماه سال جاری ادعاهای واهی علیه ۴ ایرانی مطرح کرد و مدعی شد دادستان آمریکا آنان را متهم به تلاش برای ربودن یک معاند فراری ساکن نیویورک (مسیح علی نژاد) کرده است. اتهامات تازه مقامات آمریکایی علیه شهروندان ایرانی در این کشور درحالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نیز واشنگتن با ادعاهای واهی اقدام به زندانی کردن شماری از ایرانیان مقیم این کشور کرده بود. آدری اشتراوس، دادستان آمریکا در نیویورک در این باره مدعی شد: این ۴ ایرانی قصد داشتند این روزنامه‌نگار را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند.

منبع:خبرنگاران جوان

آتش بر جان جنگل‌های دنا افتاد

آتش و باد دست در دست هم داده و بر کالبد جنگل‌های روستاهای دارشاهی و اطراف آن در قلب بلوط‌های دنا می‌تازد. در حال حاضر تیم‌هایی برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شده‌اند. آتش از سمت ارتفاعات چندین روستا به سمت کوه‌های نزدیک شهر سی سخت جولان می‌دهد. تاکنون ده ها درخت در شعله‌های این آتش سوزی گرفتار شده و نفس کشیدن بر آنها سخت شده است.

بلوط‌های دنا سالهاست که با وقوع آتش سوزی‌های گسترده ایستاده می‌میرند.

منبع:خبرنگاران جوان

رهبر شیعیان کشمیر درگذشت

سید علی گیلانی، رهبر شیعیان کشمیر درگذشت. رسانه‌های محلی کشمیر می‌گویند دولت هند محدودیت‌های زیادی را برای مراسم تدفین او اعمال کرده است. سید علی گیلانی که از او به عنوان نماد "جنبش آزادی کشمیر" یاد می‌شود، در هنگام فوت ۹۲ سال داشت. عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان به همین منظور یک روز را در کشورش عزای عمومی اعلام کرد. گیلانی در اقامتگاه خود در شهر سرینگر درگذشت و از مخالفان حضور هند در منطقه جامو و کشمیر بود. دولت پاکستان سال گذشته «نشان پاکستان» را که عالی‌ترین مدال غیرنظامی در این کشور است به گیلانی اعطا کرده بود. سازمان هواشناسی درخصوص بارش شدید باران در استان‌های شمالی کشور هشدار داد. به پیش بینی هواشناسی، از فردا بارندگی‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل شدت بیشتری دارد. هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. هواشناسی در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، کاهش محسوس دمای هوا از ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش بینی کرد. در اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی و خراسان‌های شمالی و رضوی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس هم شاهد رگبار و وزش باد خواهیم بود. در نوار شرقی، شمال غرب و غرب کشور، وزش شدید باد و گرد و خاک پدیده غالب است.

منبع:مهر

رئیس جمهور وارد زابل شد

رئیس جمهور صبح در دومین روز سفر به سیستان و بلوچستان وارد زابل شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دومین روز از سفر خود به سیستان و بلوچستان امروز صبح (جمعه، ۱۲ شهریور) وارد زابل در شمال سیستان و بلوچستان شد تا از نزدیک در جریان موضوعات مسائل و مشکلات این شهرستان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha