جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: کار شیطان این است که انسان را غافل کند و آن چیزی که مذمت دارد دل بستن به غیر خداوند است؛ به همین دلیل تا می‌توانید همواره ذکر خدا را بر زبان آورید و نسبت به آن اعتقاد پیدا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع دانشجویان، با اشاره به آیه قرآنی «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلی‌ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقِیهِ»، اظهارداشت: در زندگی مسیر و مقصدی را برای ما تعریف کردند که باید در این گام برداریم و برای رسیدن به مقصد باید دائم به یاد خداوند متعال باشیم.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده "غفلت" بدترین بیماری که مواجه قلب [شأنی از مرتبه‌های روح انسان است] انسان می‌شود؛ به همین دلیل، مادامی‌که خدا در قلب انسان است که شیء مزاحم وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان؛ با بیان این‌که انسان باید قلب خود را مهیا کند، گفت: تمام اهتمام اولیای الهی، حراست و حفاظت از دریچه قلب بود. اگر قلب انسان قساوت پیدا کرد، می‌میرد و روح و جان انسان بی‌خاصیت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با توصیه جوانان به ذکر و یاد خداوند متعال، بیان کرد: مراحل ذکر خداوند متعال به ترتیب زبانی، قلبی و یاد خداوند متعال در مرحله عمل است. عالم هستی یک پازلی است که مهره‌های آن را انسان باید در کنار هم ببیند.

وی با اشاره به خطبه ۲۰۴ نهج‌البلاغه مبنی بر «تَجَهَّزُوا رَحِمَکُمُ اللَّهُ، فَقَدْ نُودِیَ فِیکُمْ بِالرَّحِیلِ»، خاطرنشان کرد: کار شیطان این است که انسان را غافل کند و آن چیزی که مذمت دارد دل بستن به غیر خداوند است.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که جوانان و نسل فعلی کمتر اهل مطالعه است و مقداری از مطالعه فاصله گرفته‌اند، ادامه داد: مهم این است که انسان اهل مطالعه باشد و مسائل اعتقادی را تقویت کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد در پایان خطاب به جوانان و دانشجویان تأکید کرد: اگر بر روی اعتقادات کار کنید، اگر همه عالم در مقابل شما قرار گیرند، نمی‌توانند تکانتان دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha