پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیام تسلیت ارتحال آیت‌الله حکیم
پیام تسلیت ارتحال آیت الله حکیم

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پی ارتحال آیت‌الله سید محمدسعید حکیم، پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی، سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پیامی، ارتحال حضرت آیت‌الله محمد سعید حکیم را تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی الی یوم القیامه
فقدان فقیه مجاهد، مجتهد مبارز، مرجع عالی شیعیان عراق حضرت آیت الله العظمی محمد سعید حکیم رضوان الله تعالی علیه، ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه بخصوص برای حوزه علمیه نجف و دیگر مراکز علمی حوزوی است.

ایشان از خاندانی برجسته و از قدیمی ترین سادات طباطبایی نجف و نسل اندر نسل خدمتگزار آستان مقدس علوی بودند.

حضرت آیت الله حکیم از محضر حضرات آیات سید محمدعلی حکیم (پدر)، سید محسن حکیم (پدر بزرگ)، سید ابوالقاسم خوئی و شیخ حسین حلی بهره‌مند شدند و همواره در کنار تحصیل به تدریس همت گماشت و در این میان به مسائل سیاسی جهان اسلام توجه نشان می داد، از محکوم کردن قانون سوسیالیستی عبدالسلام عارف در سال ۱۳۴۱ شمسی تا شرکت در انتفاضه صفر در سال ۱۳۵۵ شمسی در برابر حکومت حسن البکر تا مقابله با کنفرانس فتوای جهاد علیه ایران اسلامی که توسط صدام ترتیب داده شده بود و تا اسارت در زندان های مخوف حزب بعث به مدت نه سال از ایشان شخصیت مبارز و فقیهی همیشه در صحنه ساخته شد تا بعد از رحلت آیت الله العظمی خویی، مرجع بسیاری از پیروان اهل البیت ع در داخل و خارج عراق شود و یکی از مراجع چهارگانه معروف عراق در آن دوران بدل گردید.

این مرجع بزرگ بارها به قتل تهدید شد، چندین بار مورد هدف عملیات تروریستی قرار گرفت و حتی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲ در این خصوص پیامی را صادر فرمود و در آن پیام تاثر و نگرانی خود را ابراز کردند.

حضرت آیت الله حکیم با اهل البیت ارتباط ویژه ای داشت و همواره بر احیای شعایر اسلامی تاکید می کرد. سخنرانی سالانه ایشان در ماه محرم و قرائت مقتل سیدالشهدا ع گویای ارادت و اخلاص وی به خاندان رسالت و امامت است.

در کنار این خصوصیات ویژه، فعالیت فرهنگی و اجتماعی این عالم مجاهد، در عرصه تاسیس مساجد، حسینیه‌ها، درمانگاه‌ها و موسسات فرهنگی در کشورهای پاکستان و افغانستان و هندوستان و کشمیر و اعزام مبلغ به نقاط مختلف نیز از ایشان یک چهره بین المللی متجلی ساخته است.

اینجانب رحلت فقیه پارسا و مجاهد خستگی ناپذیر نجف را به امام زمان ع، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزهطهای علمیه و مردم شریف عراق و بیت معظم حکیم که بیت جهاد و علم و حکمت و بصیرت است تسلیت عرض می کنم و غفران واسعه الهی را برای آن فقیه مجاهد مسئلت می کنم.

اسحاق سعیدی ابواسحقی
سرپرست مدیریت حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری
۱۴۰۰/۰۶/۱۳

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha