شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تکریم و معارفه مرکز بیان المصطفی

حوزه/ مراسم تکریم و معارفه حجج اسلام حبیبی‌پناه و ملکی، رؤسای پیشین و جدید مرکز آموزشی مهارتی بیان، جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور، امروز در جلسه تکریم و معارفه رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان جامعه المصطفی، ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس پیشین مرکز بیان، با اشاره به ثمرات مجاهدت حجت‌الاسلام حبیبی‌پناه در سرزندگی و بالندگی این مرکز، اظهار داشت: انتظار می‌رود حجت‌الاسلام ملکی مسیر بالندگی و پویایی فعالیت‌های مرکز آموزشی مهارتی بیان را بیش از پیش ادامه دهد.

وی اخلاص و صفای توأم با معنویت را سرمایه‌ای ارزشمند برای نیروهای سازمانی، به ویژه مدیران جامعةالمصطفی، دانست و با تأکید بر اینکه مرکز آموزشی مهارتی بیان از حیثیت قرارگاهی و تصدی‌گری برخوردار است، ابراز داشت: نیاز است مرکز آموزشی مهارتی بیان در عین ارائه مهارت‌های تخصصی، در راه‌اندازی و تقویت کارگاه‌های دانش‌افزایی مجموعه‌های المصطفی پیشگام بوده، مهارت‌ها را متناسب و متناظر با یکدیگر رشد و آنها را در خدمت همه ظرفیت‌های جامعه المصطفی قرار دهد.

جانشین ریاست جامعةالمصطفی بر اهمیت فعالیت قرارگاهی مرکز بیان تأکید و  تصریح کرد: قرارگاه می‌تواند ظرفیت‌ها را زنجیروار برای شکل‌دهی یک جریان مؤثر سامان‌دهی نماید؛ ترسیم این رویکرد بی‌شک تحولات عمیق و پایداری را پیش روی فعالیت‌های بین‌المللی المصطفی قرار خواهد داد.

وی برخورداری از نگاه پویای اتصالی و انفکاکی به مجموعه‌های مختلف جامعةالمصطفی را از الزامات فعالیت قرارگاه‌گونه دانست و یادآور شد: مرکز آموزشی مهارتی بیان ضمن شناخت درست و دقیق شئون مختلف جامعة‌المصطفی در حوزه‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، باید همه مهارت‌ها را ناظر به الزامات و نیازها تعریف کند و ارائه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، با بیان اینکه مهارت‌ها در جامعةالمصطفی باید ناظر به رسالت المصطفی تعریف و مدیریت شود، یادآور شد: مرکز بیان باید پیشگام تحقق مهارت‌های دانش‌افزایی ناظر به اهداف و رسالت‌ها باشد. این مهم باید با ترسیم نقشه راه جامع و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت مکمل دنبال گردد تا بتوان تحولات بزرگی را در مسیر تعالی المصطفی رقم زد.

حجت‌الاسلام حبیبی‌پناه، رئیس پیشین مرکز آموزشی مهارتی بیان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت‌الاسلام ملکی برای ادامه کار مجموعه، اظهار داشت: بارها و در جلسات مختلف شاهد انگیزه و اهتمام حجت‌الاسلام ملکی برای ارتقای مهارت‌های تخصصی المصطفائیان بوده‌ام.

وی به اهمیت دغدغه‌مندی در مباحث مهارتی اشاره نمود و با بیان اینکه ترسیم چشم‌انداز و نقشه راه، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه برای پویایی مجموعه‌هاست، اظهار داشت: اگر استراتژی درستی نداشته باشیم، با بهترین مدیر و بالاترین امکانات نمی‌توان ثمربخشی لازم را رقم زد.

حجت‌الاسلام ملکی در ادامه این جلسه، با بیان اینکه خدمت در المصطفی، موهبتی الهی است که به خاطر آن، همواره باید سجده شکر به جای آوریم، اظهار داشت: اگر خود را در محضر خدا ببینیم، نگاهمان فرق خواهد کرد و در عمل به رسالت‌ها و وظایف، که خود موهبتی بزرگ است، از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی، در ادامه، با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی ناظر به دانش‌های مهارتی، می‌تواند سردمدار حرکت المصطفی در مسیر پیش رو باشد، اظهار داشت: حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و بین‌الملل المصطفی را می‌توان ناظر به دانش‌های مهارتی شکل داد.

رئیس جدید مرکز آموزشی مهارتی بیان ارتباط با مجموعه‌های مهارتی مراکز علمی را از دیگر الزامات ارتقای فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و یادآور شد: تشکیل گروه‌های علمی مهارتی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی برای فعالیت‌های مهارتی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جدید مرکز آموزشی مهارتی بیان، با تأکید بر اینکه نیاز است حوزه‌های مهارتی، متناسب با فعالیت‌های جامعةالمصطفی ترسیم گردد، خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه تخصصی با مشارکت نمایندگانی از آموزش، پژوهش، فرهنگی، بین‌الملل و امور خانواده، یکی از اقداماتی به شمار می‌رود که در روزهای اخیر به منظور بازنویسی اسناد با  رویکردی جدید شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام  ملکی، با اشاره به اینکه ضمن ارتقای ظرفیت‌های بیرونی و داخلی مرکز بیان، باید مجموعه‌ها و مراکز جامعةالمصطفی را به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های پویای مجموعه سوق داد، ابراز داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ بهره‌گیری از دانش‌های مهارتی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، نیازمند همدلی مدیران و مسئولان جامعةالمصطفی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha