شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اراکی در دیدار مسئولان حوزه خواهران

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ظرفیت بی بدیل بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، امروز مغفول واقع شده است و متاسفانه جایگاه متعالی زن و خانواده در اسلام جای خود را در جامعه ما به نگاه غربی به زن داده و منجر به مخدوش شدن جایگاه اصیل و مترقی زن در جامعه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین واحدی معاون حوزه های علمیه خواهران  و مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در دیدار با آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، از تلاش مدیریت حوزه‏ های علمیه خواهران کشور در جانمایی نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی خبر داد.

وی، شهر قم را پایگاهی برای ایجاد مدارسی الگو برای حوزه‏ های علمیه خواهران کل کشور دانست و افزود: استفاده از شخصیت‏ های فرهیخته علمیِ قم فرصتی مغتنم در جهت دستیابی به این مهم است.

آیت الله اراکی نیز در این  دیدار ضمن تقدیر از تلاش‏ های مدیریت حوزه‏ های علمیه خواهران در جهت تربیت و پرورش خواهران نخبه در علوم اسلامی، پرورش خواهران فاضله، بلیغ و متخصص در عرصه‏ های علوم تربیتی و فقه خانواده را از ضرورت‏ های امروز جامعه عنوان کرد و افزود: اگر بگوییم مباحث فقه تربیت و فقه خانواده از جهت اهمیت و تأثیر در پرورش انسان‏ های مؤمن با تمام ابواب فقهی دیگر اعم از عبادات و غیره برابری می کند و حتی کفّه به سوی مباحث فقه تربیت و فقه خانواده سنگینی می ‏کند سخن گزافی نگفته ‏ایم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه «زنان رهبران جامعه اند» این کلام را برگرفته از بینشی عمیق نسبت به جایگاه زنان در تربیت جامعه ای صالح و مؤمن عنوان کرد و گفت: ظرفیت بی بدیل بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی امروز مغفول واقع شده است و متاسفانه جایگاه متعالی زن و خانواده در اسلام جای خود را در جامعه ما به نگاه غربی به زن داده و منجر به مخدوش شدن جایگاه اصیل و مترقی زن در جامعه شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز تأسف از برخی ارزش انگاری‏های صدا و سیما نسبت به برخی مشاغل بانوان در جامعه و حقیر جلوه دادن جایگاه بانوی خانه دار، مقوله بیت و خانه را از مفاهیم بنیادین و متعالی تربیت اسلامی عنوان کرد و افزود: این رسالت و وظیفه خواهران فاضله و متفکره است تا نگاه مترقی اسلام به زن و خانواده را در جامعه تبیین و ترویج کنند.   
      
در پایان خانم عزیزاللهی مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به تلاش های مستمر کادر مدیران حوزه‏ های خواهران در راستای ارتقای سطح علمی و بینشی طلاب خواهر از توفیقات خواهران فاضله در عرصه‏ های مختلف علمی  خبر داد و گفت: رشته ‏های جدیدی توسط هیئت ‏های علمی حوزه های خواهران در دست تدوین است که پس از تصویب هیئت امنای حوزه ‏های علمیه خواهران به مدد الهی شاهد افق جدیدی در عرصه نقش آفرینی خواهران فاضله در علوم تربیتی و فقه خانواده خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 8
    عجب ..... ای کاش فقه جواهری را دقیق می دانستیم . بحث امراة مخدرة یک عنوان فقهی است که نشان از صحت حضور حداقلی زن در جامعه است. آیا ما لباس های فاخرمان را هر روز و در هر جایی به تن می کنیم ؟ قطعا خیر . زن نیز چنین است زیرا او ارزشمند است و برای محیطی خاص به خود خلق شده است. البته این سخن نافی حضور زنان در مشاغل مربوط به آنان چون پزشکی، معلمی و... نیست
  • رضایی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 8
    واقعا به جا فرمودند.. به نظر حقیر هم ظرفیت زنان در ترویج و تثبیت ارزشهای اسلام و انقلاب مورد بهره برداری قرار نگرفته. اگر بانوان مؤمنه با پشتوانه علمی و حاکمیتی پا به عرصه های مدیریت تربیتی جامعه بزارند، قطعا در کاهش خیلی از آسیبهای اجتماعی من جمله رشد جمعیت مبتنی بر عقلانیت و پرورش اسلامی تأثیر گزار خواهد بود... خدا سایه ی استاد معظم را مستدام بدارد.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 1
    نباید در مرحله انتقاد بمانیم . عزیزانی که هم در حوزه و هم در مجلس خبرگان حضور دارند و با توجه به جایگاهشان می توانند منشا آثار بنیادین و ماندگار باشند ، می بایست علاوه بر انتقاد در تریبونها به تهیه چارچوبها و شرایطی بپردازند که رسانه ها از جمله صدا و سیما بر آن اساس حرکت کنند و در صورت تخطی مورد برخورد مناسب قرار گیرند.
    • حسینی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 7
      جهت استحضار حضرتعالی چند سالی است حضرت استاد در مباحث فقه فرهنگشان که روزهای پنجشنبه برگزار میگردد به بیان این چارچوبها در مباحث فقه گفتارها به ویژه گفتارهای ترویجی که ساحت صدا و سیما از ابرز مصادیق آن است پرداخته اند... علیک بالرجوع:
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 8
    طبقبهترین مکان برای زن خانه است.
  • FR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    استاد، چقدر ساده‌زیست تشریف دارند